عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) در سارایوو

در سالروز رحلت جانسوز رسول رحمت محمد مصطفی(ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، مراسم سخنرانی و عزاداری در سارایوو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  همزمان با ۲۸ ماه صفر مصادف با سالروز رحلت جانسوز رسول رحمت محمد مصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، مراسم سخنرانی و عزاداری با حضور نماینده مقام معظم رهبری در منطقه بالکان و سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سارایوو برگزار شد.
‏‎حجت الاسلام والمسلمین عیدی، نماینده مقام معظم رهبری در منطقه‌ی بالکان در سخنرانی خود، در خصوص مصادیقی که در قرآن کریم برای هدایت انسان بیان شده است گفت: سه اصل در قرآن برای هدایت بشر بیان شده است اصل اول اینکه شما حرف‌ها را بشنوید، استماع یعنی شنیدن برای فهمیدن حرف‌های مختلف را بشنوید و بفهمید و صورت مسئله را درست در ذهنتان ترسیم کنید، اصل دوم ارزیابی کنید یعنی مصادیق را ارزیابی کنید، اصل سوم این است که بهترین انتخاب را انجام دهید.

وی اظهار داشت: اگر این سه اصل در زندگی شما انجام شود هدایت خداوند تبارک و تعالی را به دنبال دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در منطقه‌ی بالکان افزود: همانطور که در روایات بیان شده و عقل هم آن را تایید می‌کند این است که یک ساعت فکر کردن و ارزیابی کردن بالاتر از یک سال عبادت و در بعضی از روایات پنجاه سال عبادت است اگرچه این تعیین هم برای این است که عقل را وادار به تلاش کند.

قرائت زیارت رسول اکرم، مداحی و سینه زنی در سوگ رحلت و شهادت بهترین انسان‌ها و مخلوقات الهی از دیگر برنامه‌های این مراسم در سارایوو بود.

کد خبر 1218857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha