هفته دفاع مقدس فرصت ناب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

یاسمی پور گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های رزمندگان اسلام و جان فشانی شهدا و فرصت ناب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، عبدالصمد یاسمی پور امروز (دوشنبه ۴ مهر) در آیین «زنگ ایثار» که همزمان با آغاز سال تحصیلی و گرامی داشت هفته «دفاع مقدس»، برگزار شد، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های رزمندگان اسلام و جان فشانی شهدا و فرصت ناب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

مدیر آموزش وپرورش جهرم بااشاره به اینکه مهر ماه اگرچه شروع پاییز طبیعت بوده اما بهار علم و دانش و اندیشه است، افزود: دانش آموزان باید در این بهار علم و دانش به فکر تلاش و کوشش و علم آموزی باشند تا بتوانند آینده روشنی برای کشور و خانواده خود رقم بزنند.

 

یاسمی پور با اشاره به اینکه دانش آموزانی که امروز با شور اشتیاق در مدارس حاضر می شوند، معلمان، مدیران و متخصصان آینده کشور هستند، بیان کرد: دانش آموزان برای رسیدن به اهداف عالی باید مسیر درستی برای خود ترسیم کنند و معلمان و فرهنگیان با تلاش خود در مدارس این مسیر را هموارتر می سازند.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم از دانش آموزان خواست در همه امور از خداوند یاری جویند و سعی کنند احترام به معلمان، اولیا و بزرگتر ها را بر همه امور مهم تر بدانند و مدارس را به مکان شکوفا سازی علم تبدیل کنند.

 

وی افزود: برای این که مدرسه به محل علم آموزی تبدیل شود، باید سوال پرسیدن و پژوهش را ترک نکنید و کلاس درس را به محل پرسش و پاسخ های علمی تبدیل کنید تا سالی علمی شکوفا و پویایی داشته باشیم.

 

یاسمی پور با اشاره به آغاز آموزش حضوری بعد از سه سال آموزش غیر حضوری خاطر نشان کرد: تلاش و کوشش را از مدارس شروع کنید و امید را هیچ گاه از دست ندهید. فرصت به دست آمده را مغتنم بشمارید تا شاهد تحول شگرفی در آموزش و پرورش باشیم.

 

حجت الاسلام محمدحسین مدبر نیز گفت: پاییز اگر چه خزان طبیعت است و با برگریزان درختان همراه است ولی فصل بسیار پر معنایی است که به بهار دانش معروف است.

 

امام جمعه جهرم افزود: زندگی همه انسان ها دارای چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان است؛ بهار زندگی کودکی است، تابستان آن جوانی و میانسالی پاییز زندگی بوده و زمستان کهنسالی انسان است. 

 

وی با اشاره به مفهوم بیت «شد بهار و شد خزان عمر من  تو بهار بی خزانی و مو نه»، اظهار کرد: بهار بی خزان تنها متعلق به خداست و برای انسان چیزی جز سعی و تلاش او باقی نمی ماند.

 

حجت الاسلام مدبر تصریح کرد: از خداوند می خواهیم با تلاش دانش آموزان و معلمان خسارت های چند ساله بیماری منحوس کرونا به مراکز و مجامع علمی کشور زده است، جبران شود.

 

وی ادامه داد: اول مهر برای همه ما یادآور خاطرات شیرین مدرسه به خصوص ورود به کلاس اول است. اکنون نیز به شما دانش اموزان افتخار می کنیم و چشم انتظار درخشش دانش آموزان و به طبع درخشش کشورمان به واسطه تلاش دانش آموزان هستیم.

 

کد خبر 1218900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha