امنیت زائران اصلی ترین ماموریت کمیته انتظامی ستاد خدمات سفر است

دبیری گفت:کمیته امنیتی، انتظامی و ترافیکی ستاد سفر استان با توجه به ماموریت‌های ذاتی که برایش تعریف شده سعی کرده با شناخت دقیقی از مسائل و مشکلات در راستای حضور زائران برای عزاداری دهه آخر صفر در مشهد تمهیدات لازم را بیاندیشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «محمدرضا دبیری» در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدم سالروز شهادت امام رضا(ع) افزود: کمیته امنیتی، انتظامی و ترافیکی ستاد سفر استان با توجه به ماموریت‌های ذاتی که برایش تعریف شده سعی کرده با شناخت دقیقی از مسائل و مشکلات در راستای حضور زائران برای عزاداری دهه آخر صفر در مشهد تمهیدات لازم را بیاندیشد.

 

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: امسال با توجه به هم‌افزایی مناسب دهه پایانی صفر با پایان تابستان تبادل اطلاعات از مبادی اجرایی به سهولت و سرعت انجام می شد به همین جهت برنامه های امنیتی- انتظامی و ترافیکی برای هر حوزه به سرعت عملیاتی می‌شود.

 

دبیری با اشاره به اینکه تاکنون هیچ تهدیدی در کمین زائران نبوده و نخواهد بود، اظهار کرد: ما اجازه نمی‌دهیم دامنه آشوب‌ها توسعه یابد و نمی گذاریم فضای زائران در مشهد نا امن گردد تا جایی که از سایر استانها خواستیم تا هیاتهایی که ساختار شکن هستند را از مبداء مدیریت کنند.

 

وی با بیان اینکه حوزه امنیت فقط معطوف به مسائل داخلی نبوده و بخشی از تهدیدات از فراسوی مرزها است، تصریح کرد: متناسب با جنس تهدید، نوع تهدید و عمق تهدید از ظرفیت های امنیتی و انتظامی به خوبی استفاده شد تا پاسخگوی امنیت زائران باشیم.

 

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارکردهای افراط گرایانه مذهبی در هر حوزه ای رصد و پایش می شود و متناسب با آن مورد پیگیری قرار می گیرد همچنین تا آخر ماه صفر نظارت‌های صحنه‌ای و میدانی را برای رصد کمبودها و کاستی های زائران داریم. کمبود کالا، گرانی کالا و توزیع نامناسب رصد می شود.

 

دبیری ادامه داد: نظارت بر مسئله اسکان زائران اعمال شده و کسری ها را به ستاد اسکان انتقال داده می شود تا مشکلی برای زائران ایجاد نگردد. همچنین در کمبود امکانات حمل و نقل زائران نیز در خطوط ریلی، جاده‌ای و هوایی پایش‌ها صورت گرفته تا به رفع و رجوع کمبودها پرداخته شود.

 

وی با اشاره به فعالیت پلیس راه در مسیرهای منتهی به مشهد به خصوص تامین امنیت زائران پیاده، اشاره کرد و افزود: در داخل شهر نیز مسئله ترافیک توسط پلیس به خوبی رصد و برنامه های ترافیکی خاصی در این مدت تعریف شد، که با افزایش سطح رضایتمندی زائران نسبت به سال گذشته همراه بود که نشان می دهد اقدامات پلیس راهور به صورت کارشناسانه، هدفمند و هوشمند صورت پذیرفت.

 

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: ۹۰۰ نیرو برای مدیریت محور های مواصلاتی مشغول فعالیت می‌باشند که از این تعداد ۵۲۰ نفر در حوزه شهرستان مشهد و ۳۸۰ نفر در سایر شهرستان ها به صورت آماده باش در راستای خدمت به زائران فعال هستند.

 

دبیری با اشاره به اینکه کمیته امنیتی تا پایان صفر همچنان مستقر است و جلسات پیاپی به منظور رسیدگی به مسائل زائران برگزار می شود افزود: با توجه به اینکه ما وسیع ترین شبکه های ارتباطی محورهای مواصلاتی را در کشور داریم ضعف های زیر ساختی جاده ها با مدیریت ترافیکی پلیس راه جبران شد و تاکنون حوادث جاده ای در محورهای ورودی از ۶ محور قوچان(۲ محور)، نیشابور، کلات، طرقبه شاندیز و سرخس نداشتیم.

کد خبر 1218929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha