اشتغالزایی برای  ۹۰۹ نفر   در بخش کشاورزی استان ایلام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از اشتغالزایی برای ۹۰۹نفر در بخش های مختلف کشاورزی این استان خبر داد.

 «آذرنوش عموزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: بر اساس ابلاغ دبیرخانه ملی اشتغال کشور، تعهد سازمان جهادکشاورزی استان ایلام در سالجاری ۷۹۱نفر بوده،که تنها در شش ماه نخست امسال با رکورد شکنی و دستیابی به اشتغال بیشتر از تعهد استانی،برای ۹۰۹نفر در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و دامپروری شغل ایجاد شده که از رشد ۱۱۵ درصدی برخوردار است.

 


وی افزود: بنا بر دستور استاندار ایلام، تعهد استانی اشتغال برای این سازمان در سالجاری ۱۶۲۲نفر در نظر گرفته شده که تا کنون برای 909 نفر معادل ۵۵ درصد ایجاد اشتغال شده و پیش بینی می شود تا پایان سال به اشتغالی بیش از این در بخش کشاورزی استان برسیم.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: توسعه  باغات، گیاهان دارویی و مجتمع های گلخانه ای در اراضی مستعد ملی در سالجاری با توجه به برنامه  ابلاغی وزارت توسط مدیریت باغبانی و اداره کل منابع طبیعی استان انجام می شود.

 


وی خاطرنشان کرد: بررسی همه جانبه الگوی کشت، بافت خاک، کیفیت آب توسط متخصصان و مراکز تحقیقاتی در زیر بخش های باغبانی امری حیاتی است و ریل بندی بخش باغبانی استان را به مسیری منطقی و اقتصادی رهنمون می کند.

کد خبر 1219015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha