همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان زنجان برگزار می شود

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با هدف جریان سازی فرهنگ خیر واحسان، آگاه سازی، اقناع سازی و شناخت تاثیر واجب الهی زکات در محرومیت زدایی، جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات به صورت ملی ۷ مهرماه در استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله صالحی در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از فعالیت این نهاد به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان، گفت: زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: متولی جمع آوری وهزینه کرد زکات درسطح کشور براساس اذن ولی فقیه وقانون زکات دبیرخانه شورای زکات مستقر درکمیته امداد است.

 

صالحی ادامه داد: با هدف جریان سازی فرهنگ خیر واحسان، آگاه سازی، اقناع سازی وشناخت تاثیر واجب الهی زکات در محرومیت زدایی  و استفاده از ظرفیت های عظیم دینی، علمی، فرهنگی وهنری، جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات به صورت ملی و با حضور مسئولان کشوری واستانی 7 مهرماه سال جاری برگزار می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه تبیین نقش وجایگاه زکات در محرومیت زدایی یکی از اهداف جشنواره زکات است، افزود: تقدیر از مقالات ویافته های پژوهشی وتجلیل وتکریم فعالان عرصه زکات به منظور ترویج این فریضه واجب الهی از مهمترین مواردی است که در این برنامه پیش بینی شده است .

 

صالحی یادآور شد: ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ پرداخت زکات و نهادینه سازی و تبیین اثر بخشی  این فریضه واجب الهی در محرومیت زدایی وتوجه به نقش زکات در کاهش فقر وتوسعه عدالت اجتماعی، چگونگی تحقق زکات مولد، راهکارهای تبدیل زکات به درآمد پایدار ورابطه زکات با سایر فرائض دینی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره علمی، ترویجی وتکریمی زکات است.

کد خبر 1219018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha