غمِ آخر صفر مهمان گیلانی‌ها/ کانون‌های مساجد رخت عزا بر تن کردند

مردم شهرستان‌های گیلان، در سالروز شهادت امام رضا(ع) رخت عزا بر تن و مراسم عزاداری را در کانون‌های مساجد و هیئت های مذهبی برگزار کردند.

خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری؛

 

همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) شهرستان‌های سراسر گیلان نیز همچون دیگر شهرهای کشور یکپارچه غرق در اندوه و ماتم شد و مردم با حضور در هیئت‌های عزاداری در سوگ امام مهربانی‌ها عزاداری می‌کنند.

 

خیابان‌های اصلی و میادین شهرها همه سیاه پوش است و رخت عزا برتن کرده‌اند و در آخرین روز صفر رنگ سوگ و ماتم به خود گرفته است، روضه خوانی و عزاداری در مساجد شهرها و روستاها مطابق برنامه زمان بندی شده برگزار شده و عزاداران در سوگ شهادت امام خود گریستند.

 

شهرهای گیلان که به مردمان ولایتمدارش شناخته می‌شود در پی دو ماه عزاداری ماه های محرم و صفر در آخرین روز ماه صفر نیز عزادار شهادت امام هشتم است.

 

گیلانی‌ها در چنین روزی سفره‌های احسان و نذری در منازل پهن و اقدام به پخت شله‌زرد و آش نذری و توزیع بین عزاداران کرده‌اند و دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها به حرکت در آمده‌اند.

 

 

*شیوه و سبک زندگی امام رضا (ع) بایستی سرمشق و الگوی جوامع بشری قرار گیرد

حجت‌الاسلام «عبدالرضا فنایی» با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امروز مسئولیت همه ما این است که در الگوپذیری از حضرت ثامن الحجج در مسیر شناخت درست حقیقت قدم برداریم و در جهت تبیین صادقانه آن و به تعبیر رهبر اندیشمند انقلاب، در «جهاد تبیین» بکوشیم و کوتاه نیاییم.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن افزود: سجده های طولانی، نماز اول وقت، تلاوت بسیار قرآن، روزه داری و عبادت زیاد پرودگار در شب ها از جمله ویژگی های شخصیتی امام بوده است.

 

وی با بیان اینکه شیوه و سبک زندگی امام رضا (ع) بایستی سرمشق و الگوی جوامع بشری قرار گیرد گفت: زندگی ایشان الگویی کامل و به سبک زندگی اسلامی در دنیای امروزی به شمار می رود.

 

حجت‌الاسلام فنایی با اشاره به ابعاد شخصیتی هشتمین پیشوای مسلمانان جهان تصریح کرد: هر اندازه بتوانیم نسبت به معرفی شخصیت و سیره امام رضا (ع) در جامعه تلاش کنیم به طور حتم نمی‌توانیم اندکی از حق آن امام بزرگوار را نسبت به جامعه خود ادا کنیم.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن بیان کرد: آن حضرت با رفتار مهربان و رئوف خود به خانواده و نیازمندان رسیدگی می‌کرد و در عین حال نیز با سیاست و مهربانی خود به مبارزه با افکار منحرف در زمان خود می‌پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: مسجد جامع شاندرمن همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) اقدام به برگزاری مراسم عزاداری کرده است.

 

 

*آموزه‌های دینی، علمی و فقهی امام هشتم چراغ هدایت و راه رستگاری 

«سودابه وحدانی» با تسلیت سالروز شهادت ثامن الحجج اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام رضا(ع) اعضای کانون در منزل پدر شهید وحدانی حضور پیدا خواهند کرد تا دیداری تازه کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار افزود: اقامه عزای شهادت امام رضا(ع) و قرائت دعای توسل در منزل شهید از دیگر برنامه های اعضای کانون در این روز است.

 

وی گفت: آموزه‌های دینی، علمی و فقهی امام هشتم چراغ هدایت و راه رستگاری برای تمام انسان‌های حقیقت‌جو و صلح‌طلب است.

 

وحدانی وجود بارگاه شریف امام هشتم شیعیان در قلب ایران را ثروت معنوی بزرگ برای کشور برشمرد و تصریح کرد: بهره‌مندی از فیوضات ماه محرم و صفر با تکیه بر آموزه‌های این امامان شهید بهترین نقشه راه برای رستگاری جامعه امروز است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار خاطرنشان کرد: احترام همه اولیای الهی به خصوص امام رضا (ع) بر همه مسلمانان واجب است و می‌توانیم با بهره‌گیری از آیات الهی و احادیث پیامبر گرامی اسلام از شفاعت ثامن‌الحجج بهره مند شویم.

 

کد خبر 1219023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha