بخشی از کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید جبران شده است

نوری با بیان اینکه بخشی از کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید جبران شده است گفت: کسری نیروی انسانی به صورت کلی و کمی در واحدهای آموزشی نداریم و کمبود معلم در سال تحصیلی جدید به روش‌های مختلف جبران شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «یوسف نوری» امروز سه‌شنبه (۵ مهر) در آئین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه برکت آبادان، با بیان اینکه کسری نیروی انسانی به صورت کلی و کمی در واحدهای آموزشی نداریم و کمبود معلم در سال تحصیلی جدید به روش‌های مختلف جبران شده است اظهار کرد: بخشی از کمبود معلم را با استفاده از ماده ۲۸ و استخدام ۳۴ هزار و ۸۱۳ معلم، تبدیل وضعیت ایثارگران و قانون تامین تکلیف با جذب ۲۰ هزار نفر ،بخشی از طریق اضافه تدریس و دبیران بازنشسته و بخش دیگری نیز با به‌کارگیری ۱۵ هزار دانشجوی سال چهارم تربیت معلم پایه ابتدای جبران شده است.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از نیازهای استان‌های هدف نیز تامین شده است افزود: بخشی از احکام رتبه بندی معلمان همکاران در ماه جاری صادر خواهد شد، مشکل اصلی این است که برخی از همکاران فرهنگی هنوز مدارک خود را در سامانه بارگذاری نکرده اند.

 

وی از ابلاغ اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تغذیه رایگان دانش‌آموزان در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: از هفته آینده تغزیه رایگان دانش‌آموزان در برخی از استان‌های کشور به صورت ۲ روز در هفته توزیع خواهد شد.

 

نوری با اشاره به حساسیت توزیع به موقع شیر به ویژه اطمینان از سلامت آن اضافه کرد: با توجه به اعتبار موجود تمام دانش‌آموزان زیر پوشش تغذیه رایگان قرار نمی‌گیرند.

 

وی به ثبت‌نام دانش‌آموزان تبعه کشور افغانستان در مدارس ایرانی نیز اشاره کرد و یاد آور شد: سال گذشته ۵۶۰ هزار دانش آموز اتباع افغانی را در مدارس کشور داشتیم و اتباع جدید که وارد سامانه سرشماری شدند می‌توانند در مدارس ثبت‌نام کنند.

 

کد خبر 1219046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha