ضرورت بیان واقعیت های دفاع مقدس در جهاد تبیین

نوری با تاکید بر ضرورت بیان واقعیت های دوران دفاع مقدس به نسل جدید انقلاب در جهاد تبیین گفت: در جهاد تبیین نسل جوان و جدید کشور باید با واقعیت های دوران جنگ تحمیلی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «یوسف نوری» امروز سه‌شنبه (۵ مهر) در پنجمین همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت آبادان که در سینما مهر این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام هشتم شیعیان جهان، با بیان اینکه عملیات ثامن‌الائمه شکست حصر آبادان، وضعیت جنگی ایران را از نقطه پائین نظامی به اوج رساند اظهار کرد: عملیات ثامن الائمه با رمز «نصر من الله و فتح الغریب» به نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی تبدیل شد که مردم آبادان در آن نقش بی بدیل داشتند، این عملیات حاصل حماسه آفرینی همه نیروهای مسلح و رزمندگان اسلام بود.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: این عملیات که به فرمان تاریخی امام راحل طراحی و اجرا شد به آزادسازی ۱۵۰ هزار متر مربع خاک کشور از دست دشمن متجاوز بعثی منجر شد.

 

وی با تاکید بر ضرورت بیان واقعیت های دوران دفاع مقدس به نسل جدید انقلاب در جهاد تبیین تصریح کرد: در جهاد تبیین نسل جوان و جدید کشور باید با واقعیت های دوران جنگ تحمیلی آشنا شوند.

 

نوری به برگزاری نماز جمعه توسط آیت‌الله جمی در دوران محاصره شهر آبادان و هشت جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: مردم آبادان در محاصره ۳۵۰ درجه عراق در شهر خود باقی ماندند و مقاومت بی‌نظیری از شهر خود انجام دادند.

 

وی با اشاره به تحرکات عوامل آشوبگر در چند روز گذشته در برخی نقاط کشور عنوان کرد: تمدن اسلامی ایرانی در هر جای جهان در حال خودنمایی است و دشمن در تقابل بین تمدن‌ اسلامی و غربی از همه عوامل خود از جمله شبیخون فرهنگی و ترور برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کند.

 

وزیر آموزش و پرورش، درخشش مردم خوزستان در حوادث اخیر را از برکات نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: این درخشش ولایت مداری مردم این خطه از کشور را نشان می دهد؛ امروز جمهوری اسلامی از لحاظ وضعیت قدرت نظامی به نقطه اوج رسیده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود حرکت امام خمینی (ره) در جهت انقلاب اسلامی را به تاسی از نهضت و تمدن رضوی خواند و خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) در تمام کشورهای همسایه و استان های داخل ایران وادیانی انتخاب کردند تا مردم را برای مبارزه با استکبار آماده کنند و اکثر آنها در دور و نزدیک به شهادت رسیدند و این یعنی دو باد علم و شهادت همواره با هم بوده اند.

 

نوری با بیان اینکه باید این تمدن رضوی، حسینی و انقلابی را پاس بداریم تاکید کرد: آنهایی که با هوشیاری در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایستادند از درس خواندگان همین تمدن رضوی هستند.

 

وی مهمترین دستاورد و مولفه این تمدن اصیل را گسترش و نقش آفرینی در تمامی جهان دانست و ابراز کرد: دشمنان برای اینکه این تمدن الهی را به زمین بزنند دست به کارهایی از جمله جنگ، اغتشاش، ترور، تجزیه طلبی، شبیخون فرهنگی و ... می زنند.

 

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به نشان دادن تمثیل سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی توسط رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل یاد آور شد: ما همیشه خود را نیازمند و مدیون و مرهون رشادت ها و از جان گذشتگی شهدا می دانیم و مشق رئیس جمهور انقلابی و ارزشی اجرای قانون و با همه توان پیگیر رفع مشکلات کشور است.

 

در این آئین از ۶۰ پیشکسوت دوران دفاع مقدس و تعدادی از خانواده های شهدای آبادان تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 1219072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha