البرز در سوگ امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) گریست/ برپایی آیین عزا در ۶۲۰ مسجد

آیین های عزاداری و سوگواری در آخرین روز ماه صفر از طرف دلدادگان و عاشقان آن امام معصوم برپا شد و بار دیگر مساجد، حسینیه ها و تکایای عزاداری، سیاه پوش عزای امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) شدند.

خبرگزاری شبستان – استان البرز: مصادف با ایام پایانی ماه صفر، شب و روز سه شنبه 5 مهر در جای جای استان البرز، آیین عزدارای و مرثیه سرایی در سوگ امام هشتم شیعیان برپا شد.

 

آیین های عزاداری و سوگواری در آخرین روز ماه صفر از طرف دلدادگان و عاشقان آن امام معصوم برپا شد و بار دیگر مساجد، حسینیه ها و تکایای عزاداری، سیاه پوش عزای امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) شدند.

 

برپایی دسته های عزاداری در ۶۲۰ مسجد

 

دسته های عزاداری خادمان حرم رضوی از طرف چند مسجد محوری استان به راه افتادند.

 

« حجت الاسلام مرادی» با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: اهل بیت(ع) اصل و عناصر وجودی شیعیان هستند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز افزود: معصومین عناصر ابرار هستند با توجه به وجود و صفات خلقی و انسانی آنان می توانیم شبیه آنان شویم. 

 

وی با اشاره به تبیین فرهنگ رضوی بیان کرد: امامت و پذیرش امام رضا(ع) اهمیت ویژه ای دارد، آن حضرت کار ویژه ای برای ایران و ایرانیان انجام داد و امروز وظیفه کارشناسان دینی تبیین فرهنگ رضوی است. 

 

تبیین فرهنگ رضوی رسالت و تکلیف همگانی است

 

« حجت الاسلام ابراهیمیان» نیز در خصوص برپایی این آیین به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مردم استان البرز با توجه به سنن و آیین های متعدد که به دلیل وجود اقوام مختلف ساکن در استان هستند، مراسم های عزاداری و سینه زنی به مناسبت ایام عزاداری دارند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: دسته های عزاداری با محوریت ۶۲۰ مسجد سطح استان البرز پیش از شهر امروز و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد برپا می شود.

 

وی اظهار کرد: هیئت های عزاداری ماه محرم و صفر با هدف تبیین فرهنگ رضوی و عزاداری و مرثیه سرایی امام رضا(ع) در سطح استان با هدف توزیع نذورات مستقر شده اند. 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: تبیین فرهنگ رضوی رسالت و تکلیف همگانی است که با محوریت مساجد و ائمه مساجد همچنین کانون های فرهنگی هنری مساجد محقق می شود.

 

 

کد خبر 1219074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha