زمان شناسی و تربیت طلاب از ویژگی های بارز علامه ایازی بود

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه زمان شناسی و تربیت طلاب از ویژگی های بارز علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی بود، گفت: مجاهدت علمی علامه ایازی و زمان شناسی آن مرحوم باید مورد توجه طلاب امروزی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین شرف الدین نظری امروز(5 مهر) در مراسم بزرگداشت علامه ایازی و دو فرزند بزرگوارشان و یادواره بیش از 100 شهید روحانی حوزه علمیه جعفریه رستمکلا در مسجد جامع رستمکلا اظهار کرد: مراسم امروز در کنار بزرگداشت شهادت حضرت رسول، امام حسن(ع) و امام رضا(ع)) بزرگداشت نام و یاد عالم، مجاهد نستوه و انسان وارسته ای است که برای دین و اسلام تلاش وافر داشته است.

 

استاد حوزه علمیه افزود: علامه ایازی با تاسیس حوزه علمیه در رستمکلا و تربیت طلاب جوان، خدمات فراوانی به دین و اسلام کرده است و اکنون هم برای مسائل دینی باید به سراغ عالمان دینی برویم و بدانیم در رابطه با دین هر کسی نمی تواند اظهارنظر کند و تنها عالمان و فقها باید در امور دینی دخالت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: زمان شناسی یکی از ویژگی های مهم علامه ایازی بود که اکنون باید در دستور کار همه طلاب جوان باشد و با زمان شناسی در مواقع حساس وارد عمل شوند و با توجه به اینکه ایازی ها رفتند؛ باید علم شان برداشته شده و نقش آنان در زندگی مشهود باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری گفت: امروز شاهد شبهات فراوانی در راستای دین و علیه دین هستیم و روحانیت باید با رصد این شبهات آن را برای جوانان تبیین کنند.

 

فرزند آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه یادآور شد: در مسیر ولایت و روحانیت بودن سعادتمندی و سلامت و حفظ دین را به همراه دارد و باید برای حفظ دین و ارزشها و اسلام در مسیر ولایت و علما بود.

 

به گزارش شبستان، آیت الله شیخ ابوالحسن ایازی از چهره های برجسته دانش و تقوا در خطه سرسبز مازندران بود که در طول عمر پر برکت خود خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

 

آیت اللّه ایازی از معدود عالمانی بود که از علم و اخلاق، فقاهت و عرفان، مدیریت و مردم داری، بصیرت و آگاهی به نحو چشمگیری برخوردار بود و سیمای ملکوتی اش هر بیننده را به یاد خدا می انداخت.

 

این فقیه و عارف وارسته در 12 اسفند 1380 همزمان با دوم محرم الحرام به لقاءاللّه و سرای باقی شتافت. پیکر پاک آن اسوه زهد و تقوا، در میان حزن و اندوه اقشار مختلف مازندران با حضور نماینده ویژه مقام معظم رهبری تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

مراسم بزرگداشت علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی و دو فرزند خلفش حجت الاسلام محمدرضا ایازی مدیر کل اسبق دادگستری استان گلستان و حجت الاسلام محمدجواد ایازی مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا و یادواره بیش از 100 شهید روحانی حوزه علمیه جعفریه رستمکلا در روز شهادت امام رضا(ع ) با حضور مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و مردم ولایتمدار و عالم پرور برگزار شد.

 

کد خبر 1219086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha