دانش آموزان انشا وقف می نویسند

دانش آموزان استان اصفهان در زنگ انشا، از وقف و کارکردهای آن می نویسند و برای دوستان خود از این موضوع مهم می گویند.

حجت الاسلام «ولی الله روان« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به برنامه های دهه وقف در استان اصفهان گفت: برنامه ریزی ها به صورتی بوده که در سراسر شهرستان های استان برنامه هایی اجرا و گروه های مختلف سنی از این سنت حسنه اسلامی با خبر شوند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: زنگ وقف یکی از برنامه های فرهنگی برای شناخت دانش آموزان از این سنت حسنه بوده که یکی از جلسات درس انشا به این موضوع اختصاص یافته تا دانش آموزان از وقف و کارکردهای آن  بنویسند و برای دوستان خود از این موضوع مهم سخن بگویند.

 

وی ادامه داد: چنین اقداماتی موجب افزایش آگاهی نسل جدید با سنت حسنه وقف خواهد شد که لازم است معلمان ودبیران در این خصوص همکاری کنند.

حجت الاسلام روان برپایی نمایشگاه جامع وقف در آستان مقدس امامزاده زینبیه اصفهان خبرداد و گفت:‌ در این نمایشگاه عملکرد اداره کل اوقاف و امورخیریه و کارکردهای وقف و همچنین پروژه های مهم سرمایه گذاری این عرصه به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

وی با اشاره به تقارن دهه وقف با ایام شهادت پیامبر اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و برگزاری مراسم های مذهبی در بقاع متبرکه اذعان داشت: ایستگاه های فرهنگی و مشاوره وقف با عنوان «همه واقف باشیم« در این مراکز برپا و خدمات مذهبی و مشاوره برای جذب واقف به انجام می شود.

حجت الاسلام روان اضافه کرد: 150 مبلغ در این دهه به نقاط مختلف استان اصفهان برای تبلیغ و فعالیت مذهبی اعزام شده اند.

 

وی ادامه داد: همایش بزرگ تجلیل از واقفان، همیاران وقف و خبرنگاران در این دهه فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ وقف و همچنین ارج نهادن به همکاری و فعالیت های صورت گرفته در ترویج این سنت اسلامی خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: تولید محتوای چند رسانه ای و گفتگوهای خبری برای تبیین جایگاه وقف و بیان دستاوردهای آن در این دهه انجام و متناسب با ظرفیت هر شهرستان، برنامه های فرهنگی و اجتماعی اجرا می شود.

کد خبر 1219100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha