ثبت ۱۷ وقف خوسف در سامانه پذیرش موقوفات

حجت الاسلام الهی گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۱۷ وقف شهرستان خوسف در سامانه موقوفات کشور ثبت شده است.

حجت‌الاسلام محمد الهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خراسان جنوبی اظهار کرد: در شهرستان خوسف مدیریت موقوفات، بقاع متبرکه و مباحث قرآنی بر عهده اداره اوقاف است.

 

وی با بیان اینکه در هفته وقف 20 عنوان برنامه پیش بینی و در حال انجام است که برگزاری زنگ وقف، برگزاری مراسم رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام رضا(ع) در روستای نصرآباد، همایش یاوران وقف و ... از برنامه های این هفته بود که اجرا شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف افزود: از مهر ماه سال گذشته تا مهرماه امسال در حوزه اوقاف، 219 سند اجاره ای تنظیم و تجدید شده است، همچنین اطلاعات مکانی یک هزار و 500 رقبه کشاورزی و مسکونی جمع آوری و 46 سوئیت در امامزاده سید سلیمان علی(ع) تکمیل شده است.

 

حجت الاسلام الهی از نصب ضریح مرقد امامزاده روستای شهرستانک و تعمیر و مرمت تربت خانه و تکمیل ساختمان اداری اوقاف خبر داد و گفت: برای تکمیل ساختمان اوقاف 300 میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز داریم.

 

وی از هزینه کرد 80 میلیون تومان برای بحث آب و برق ساختمان اداری اوقاف شهرستان خوسف خبر داد و گفت: این ساختمان 252 متر مربع است که تا کنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف با اشاره به مرمت موقوفات افزود: امسال هشت قنات شهرستان مرمت شد و قنات علی آباد ماژان با هزینه کرد 380 میلیون تومان و قنات روستای کوشه علیا نیز جان دوباره گرفت.

 

حجت الاسلام الهی از ثبت 9 وقف جدید و هشت وقف جدید الکشف در طول یک سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال 17 وقف در سامانه اوقاف ثبت شده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون 310 میلیون تومان در خصوص اجرای نیات واقفین هزینه شده است، گفت: در مجموع یک میلیارد و 460 میلیون تومان هزینه بر اساس نیات واقفین و درآمد بقاع متبرکه داشته داشته ایم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان از وجود یک هزار و 150 وقف در خوسف خبر داد و افزود: شهرستان خوسف دارای یک هزار 250 رقبه و 13 بقعه متبرکه است.

 

 

 

کد خبر 1219127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha