رشد ۸ برابری اعتبارات اماکن مذهبی گلستان/ به ساخت مسجد در نهضت ملی مسکن توجه شود

حجت الاسلام سلیمانی فرد از رشد ۸ برابری اعتبارات اماکن مذهبی گلستان خبر داد.

حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: اعتبارات اماکن مذهبی استان گلستان 8 برابر افزایش یافته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: اعتبارات اماکن مذهبی استان در سال گذشته 24 میلیارد تومان بود که 67 درصد آن تخصیص یافت.

 

وی ادامه داد: امسال هم از کمیته ها برنامه ریزی استان و مسئولان و نمایندگان می خواهیم در کنار خیران به اوقاف در جذب اعتبارات کمک کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه اعتبارات خوب است ولی پراکندگی زیادی در اماکن مذهبی وجود دارد، گفت: در برخی از محلات، شهرک های جدید و مسکن مهر مسجد و مکان مذهبی وجود ندارد.

 

وی اظهارداشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید در نهضت ملی مسکن به مقوله های مسجد و سرانه ملی توجه شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: بیش از سه هزار و 700 مکان مذهبی در استان وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 900 باب آن مساجد است.

 

وی بیمه خدام را یکی از فعالیت های اوقاف بیان کرد و افزود: یک هزار و 400 نفر از خدام اماکن مذهبی استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که بیش از 60 درصد آنها اهل سنت هستند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم از سوی اوقاف، گفت: امسال چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی با رقابت بیش از 600 نفر در استان برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف استان در فعالیت های قرآنی رتبه 25 کشور را داشت که در سال گذشته به رتبه چهارم ارتقا یافته است.

 

 

کد خبر 1219166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha