مانور با خودروهای تخصصی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)  برگزار می شود

قانع گفت: مانور با خودروهای تخصصی در صحن حضرت معصومه (س)، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) فردا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدهادی قانع، امروز چهارشنبه (6 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: مانور با خودروهای تخصصی در صحن حضرت معصومه (س)، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) فردا برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در روز یکشنبه 2 ایستگاه آتش نشانی افتتاح می شود، اضافه کرد: ایستگاه بلوار «عدالت جنوبی» تجدید بنا شد و ایستگاه آتش نشانی پارک کوهستانی «دراک» راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی یک ایستگاه هم در ایام هفته آتش نشان خواهیم داشت، تاکید کرد: آموزش های مختلف برای مدارس در نظر گرفته شده است و تا هفته آینده این آموزش ها ادامه خواهد داشت.

قانع با یادآوری این مطلب که مانوری هم در سایت آتش نشانان جنوب کشور برگزار خواهیم کرد و میزخدمت آتش نشان هم در جوار نماز جمعه برگزار می شود، افزود: طرح جامع اطفا حریق شهر شیراز با همکاری دانشگاه شیراز طراحی شد و هر منطقه و هر محله ای مخاطبان خاص خودش را دارد.

وی با اشاره به اینکه اسناد بالادستی وجود نداشت و نسبت به سلیقه مدیران تعداد و تجهیزات ایستگاه های آتش نشانی مشخص می شد، اضافه کرد: افق این طرح پنج، 10 و 20 ساله است و بر اساس مرکز آمار و نقشه تهیه شده است در شیراز کنونی نیاز به 32 ایستگاه داریم که اکنون 23 ایستگاه مشغول به فعالیت هستند.

قانع با یادآوری این مطلب که ایستگاه گویم هم یک ایستگاه در حال ساخت است و این ایستگاه منطقه ای تا پایان مهرماه به بهره برداری می رسد، افزود: بر اساس مکاتیه سازمان شهرداری های کشور انجام شده است برای استخدام 200 نفر آتش نشان مکاتبه می کنیم که 140 نفر از آنان آتش نشان و مابقی رانندگان آتش نشانی است و 45 نفر بازنشست خواهند شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به اینکه سرباز آتش نشان به خاطر آموزش هایی که می بیند در آزمون ها موفق تر خواهد بود، افزود: پنج مرحله آزمون داریم تا افراد وارد آتش نشانی شوند.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه «بلوار بعثت» ما ایستگاه بانوان ما هستند و نزدیک 15 نفر نیرو از بانوان در آن فعال هستند، افزود: هر 2 سال یکبار جذب نیروی آتش نشان حواهیم داشت.

قانع با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت های ایمنی شهری، شیرهای «هیدرانت» آتش نشانی است که از هفتم مهرماه طرح ایمنی آتش نشانی در مناطق 11 گانه شکل می گیرد، اظهار کرد: شیراز بعد از تهران و مشهد بیشترین تعداد شیرهای «هیدرانت» را دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصول 10 گانه طرح جامع به بافت تاریخی و فرسوده در نظر گرفته و در بخش طرح ایمنی آگاه سازی آغاز شده است، افزود: بحث آموزش و تقسیم بندی محلات در نظر گرفته شده است و برای 22 نفر آموزش اطفا حریق به صورت کامل می بینند و در هفت محله این اقدام به طور کامل شکل گرفته است.

قانع با اشاره به اینکه در 6 ماه اول سال 117 هزار و 584 تماس دریافتی داشتیم، تاکید کرد: 2 هزار و 444 نجات یافته توسط سازمان آتش نشانی انجام شد و سه هزار و 883 عملیات امداد و نجات بوده است و 2 هزار و 936 مورد امداد حیات وحش داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه اگر افراد از تلفن ثابت تماس بگیرد، تاکید کرد: از 980 مدرسه بازدید شد و موارد به مراجع ذیربط ارائه شد.

کد خبر 1219171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha