پخش هفتگی صدای اذان از مسجد «استوکتون» در شورای شهر بررسی می شود

برنامه ریزی هایی برای تبدیل اذان به یک رویداد هفتگی در روزهای جمعه در شهر « استوکتون» واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «gazettelive»، برنامه ریزی هایی برای تبدیل اذان به یک رویداد هفتگی در روزهای جمعه در شهر « استوکتون» واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا ارائه شده است.

متولیان مسجد از شورای شهر استوکتون درخواست کرده اند تا هر جمعه که یک روز مقدس برای مسلمانان است،صدای اذان ار بلندگوهای مساجد پخش بشود.

«حافظ محمد یوسف ابراهیم» از پشت بام مسجد استوکتون اولین اذان را الاوت کرد و قرار است این برنامه به طور منظم و هفتگی ادامه داشته باشد.

وی در این باره گفت: ما اولین مسجد در این منطقه بودیم که در یک فضای بیرونی و از پشت بام مسجد اذان را تلاوت کردیم تا به گوش مردم برسانیم.

ابراهیم افزود: مردم بسیار خوشحال بودند و لبخند به لب داشتند ؛اگر شورا درخواست ما را بپذیرد آنها می توانند همواره از شنیدن صدای اذان بهره مند شوند.

وی همچنین گفت : پخش صدای اذان برای جامعه بسیار خوب است و آنها را خوشحال می کند،در جامعه مسلمانان می توانند صدای اذان را بشنوند و این احساس خوبی است، مردم بیرون می آیند و به آن گوش می دهند.

قرار است صدای اذان هر جمعه به مدت یک تا دو دقیقه از مسجد پخش شود و این روز برای مسلمانان تبدیل به یک روز ویژه تر شود.

کد خبر 1219205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha