احکام برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگ محقق نشد/ برنامه هفتم نیازمند نگاه عملیاتی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه احکام برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگ محقق نشده است، گفت: برنامه هفتم توسعه نیازمند نگاه عملیاتی است.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه توسط مقام معظم رهبری گفت: کلا بیشتر از 30 درصد احکام برنامه ششم توسعه محقق نشد. به عبارتی ما توانستیم اهداف برنامه ششم را به دست بیاوریم و ضرورت دارد در برنامه هفتم احکامی را ببینیم که قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد و مجلس و دولت برای عملیاتی شدن احکام برنامه هفتم یک برنامه مشخصی داشته باشند.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در برنامه ششم کارگروه مشخصی بین مجلس و دولت برای رصد احکام برنامه ششم و ارایه برنامه های عملیاتی و اجرایی برای تبدیل احکام به برنامه نداشتیم. اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگ نیز چندان محقق نشد و بیش از آنکه احکام برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگ کمک کند، حرکت های خودجوش و سیاست های مردمی سازی فرهنگ که توسط مقام معظم رهبری پی گیری و هدایت می شد، ثمربخش بود.

 

وی ادامه داد: برنامه هفتم توسعه نیازمند نگاه عملیاتی به احکام برنامه است و بهتر است در این برنامه به سمت احکامی حرکت کنیم که فرهنگ را به عنوان پیش قراول حرکت تحولی جامعه به رسمیت بشناسد و ورزش و حرکت و را به عنوان پیش قراول سلامت جامعه به رسمیت بشناسد و حرکت های خودجوش فرهنگی مناسب بر پایه هیئت را به عنوان زیربنای توسعه فرهنگی کشور توسعه دهد.

 

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در فصل فرهنگ حرکت جامعه را به سمت مطالعه و افزایش سرانه کتابخوانی و تحول در این حوزه هدایت کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1219207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha