۴۲ عنوان کتاب دفاع مقدس دراستان سمنان منتشرشد

مصطفوی فرگفت:۴۲ عنوان کتاب به مناسبت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است.

«فاطمه مصطفوی فر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان،گفت: اشاعه و گسترش فرهنگ ارزشی ایثار، جهاد و شهادت در کنار نقش کلیدی جوانان در دوران پرافتخار دفاع مقدس در زمره مهم ترین وظیفه و کارکرد نهادهای فرهنگی قراردارد.

 

نویسنده دفاع مقدس و مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ترویج فرهنگ ایثارو شهادت، را مهمترین راه حفظ انقلاب اسلامی عنوان کردوافزود: کتاب از مهم‌ترین ابزار ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت و ماندگار است و لذت به دست گرفتن کتاب و تورق آن حس نزدیکی ایجاد می‌کند و حس خوب آن فراتر از حسی است که فضای مجازی به فرد منتقل می‌کند.

 

وی با بیان اینکه برای انتقال سیره شهدا روش‌های مختلفی اعم از فیلم، سریال، تئاتر، فضای مجازی و کتاب وجود دارد اضافه کرد: یکی از آثار ماندگاری که می‌توان از آن استفاده کرد، کتاب است که ماندگاری و مانایی دارد و می‌توان همه جا با خود همراه داشت.

 

این نویسنده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از وظایف کتابخانه‌های عمومی برشمردوافزود: طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی ترویجی مختلفی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان سمنان  در این راستا برگزار شده ومی شود.

 

مصطفوی فراز انتشار۴۲ عنوان کتاب دفاع مقدس از ابتدای امسال تاکنون خبردادوگفت: این کتاب‌های مکتوب در قالب‌های داستان، خاطره، مجموعه اشعار دفاع مقدس، روایت‌های تاریخی و حتی تحلیلی از دفاع مقدس، آثار و برکات آن، جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند، عملیات مختلف دفاع مقدس با رویکرد حضور رزمندگان استان سمنان در آن و همچنین کتاب‌هایی درباره اسناد دفاع مقدس منتشر شده است.

 

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: بعضی از این عناوین به زبان‌های بومی، محلی، عربی، انگلیسی نیز ترجمه شده تا بتوانیم دایره مخاطبان آن را وسعت خوبی ببخشیم.

 

وی با اشاره به تهیه و تولید ۲۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس از خاطرات شهدا، داستان‌های دفاع مقدس، رویدادها، حماسه سازی رزمندگان استان سمنان و… اظهارداشت: قریب به ۸۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس استانی در سایت‌ها و کانال‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای بهره برداری عموم علاقه مندان به کتب دفاع مقدس منتشر شده است.

 

مصطفوی فربیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ کارگاه آموزشی استانی و کشوری با موضوعات شعر، داستان و خاطره نویسی دفاع مقدس با حمایت از کانون پرورش فکری، اداره کل کتابخانه عمومی، سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و… برگزار شده است.

 

این نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه تهیه ۲۲ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس دیگر در راستای چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس و انتشار ۲ الی ۵ عنوان کتاب داستان و شعر نوجوان دفاع مقدس برای بهره برداری روشندلان به صورت کتاب بریل با حمایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان، آموزش و پرورش، اداره کل بهزیستی و کانون پرورش فکری از دیگر برنامه‌ها است اظهارامیدواری کرد: به همت ادارات، نویسندگان پیشکسوت و نوقلم و شاعران دفاع مقدس استان تا پایان سال ۲۸ عنوان کتاب مکتوب دیگر چاپ و منتشر شود.

 

به گفته وی حوزه فرهنگی زیربنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و به طور قطع همکاری نهادهای متولی و موثر در بحث فرهنگی می‌تواند در تداوم راه شهدا و حفظ و تقویت دستاوردهای شهدا بسیار موثر واقع شود.

 

مصطفوی فربا بیان اینکه منطق دفاع مقدس جریانی پایدار است که باید از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد و تقویت شود افزود: کتاب‌ها می‌توانند نقش مقاومت، ایثار و شهادت در پیروزی رزمندگان دوران دفاع مقدس به خوبی برای جوانان تبیین کنند.

 

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان  تأکید کرد: برای روشن شدن اذهان تاریخ و نسل‌های آتی، باید ریشه‌های مختلف تهاجم خارجی دشمنان در مقاطع مختلف دوران مقدس و مقاومت، ایثار، از خودگذشتگی، یکپارچگی، وحدت و همدلی بی‌نظیر ملت قهرمان ایران برای آنان در محصولات فرهنگی و نوشتاری تبیین شود.

 

وی تصریح کرد: با وجود بسترهای متنوع رسانه‌ای، بر نویسندگان، اهل قلم و هنر است که بیش از پیش در زنده نگهداشتن این حماسه ماندگار تلاش کنند.

 

کد خبر 1219254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha