باید برکات و خیرات وقف در جامعه تبلیغ و ترویج شود

حجت الاسلام میرزایی،گفت: وقف خدمتی که بر حسب زمان و شرایط ایجاد می‌شود که اصل آن ماندگار است و باید برکات و خیرات وقف در جامعه تبلیغ و ترویج شود.

حجت الاسلام مجید میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،با اشاره به دهه وقف(دوم تا یازدهم مهرماه) ،گفت:مسئله وقف از زمان امیرالمومنین تا به امروز وجود داشته و به دلیل خیر و برکت، مورد استقبال مردم و خیران بوده است.

 

 معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، افزود: وقف در جهت امور و کارهای مختلفی تدبیر و ترویج شده که یکی از این امور کمک به نیازمندان و قشر آسیب پذیر جامعه است.

 

وی خاطر نشان کرد: در قرآن کریم و تعالیم اسلامی تعابیر و فرمایشات زیادی درباره وقف و انفاق در مسیر الهی بیان شده است و وقف یکی از سنت‌های نبوی در ممالک اسلامی است.

 

حجت الاسلام میرزایی، بابیان اینکه وقف در کشور ما دارای جایگاه بسیار والایی است و در حوزه‌های مختلف دینی و فرهنگی واقفین در عرصه وقف مایحتاج مردم را رفع می‌کنند،اظهار کرد:  سعی می‌کنیم واقفان جدید را به نیت کردن با موضوعاتی مثل کمک به حل مشکل ازدواج و مسکن جوانان هدایت کنیم، کما اینکه هم اکنون هم موقوفاتی داریم که بنا به نیت واقف، ملک‌های شخصی واقفین برای مدت یک سال اول ازدواج در اختیار زوج های جوان قرار می‌گیرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ،گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۳ وقف جدید در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته عقب هستیم.

 

وی در پایان تصریح کرد: پیامبر(ص) برای دست یابی به توشه ابدی سه موضوع را مدنظر داشتند، وقف و صدقه جاری، سنت علمی و فرزند صالح از جمله مواردی است که در توشه ابدی انسان ماندگار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1219328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha