سه حلقه چاه آب، وارد مدار خواهد شد

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: با توجه به شرایط چند سال اخیر شهرستان در جنوب شهر، چاه هایی حفر شده بود که دو حلقه چاه وارد مدار شده و سه حلقه دیگر در ماه های آینده وارد مدار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان «شهرام رمضانی» روز چهارشنبه 6 مهرماه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شیروان اضافه کرد: شمال شهر شامل بلوار پیروزی، خانلق و کوی وحدت است که با توجه به اینکه از مخزن مادر ارتفاع آن بیشتر است چند روزی دچار کم آبی و بی آبی شد و از سویی شاهد افت شدید سطح چاه های آب در شهرستان بودیم.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با بیان اینکه در جنوب شهر 8 حلقه چاه آهکی حفر شده است افزود: در فصل پاییز و زمستان مصرف آب کم است ولی باید مدیریت شود، با توجه به افت آب های سطحی و چشمه ها بحران آب رو به افزایش است.

 

معاون عمرانی فرماندار شیروان گفت: با توجه به شرایط کنونی دبی آب نیروگاه برق شهرستان به مدت 3 ماه 8 لیتر بر ثانیه انجام خواهد شد.

 

سید هادی محمدی اظهار داشت: امسال کم ترین قطعی برق شهرستان در بخش کشاورزی را داشتیم ولی در تمام حوزه ها مدیریت و صرفه جویی لازمه اصلی است تا دچار بحران و مشکل خاصی نشویم.

 

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: نیروگاه برق شیروان 2 درصد برق کشور را تامین می کند که نیاز به آب دارد.

 

«سید رضا مرجان زاده» اظهار داشت: ظرفیت دریافت آب در این نیروگاه 60 لیتر بر ثانیه است که به 10 لیتر در ثانیه رسانده ایم و با توجه به خشکسالی ، کاهش بارندگی و از سویی قطعی و کم آبی شرایط شهر را درک می کنیم و همکاری های لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: باید هماهنگی های لازم باشد تا برق قطع نشود، با وجود گذشت پیک مصرف باز هم مدیریت خواهیم کرد و هنوز برق دارد مدیریت می شود.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1219383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha