یکی از برجسته ترین ارزش های دوران دفاع مقدس تبلیغ نماز و برگزاری نماز جماعت بود

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: این دوران بهترین محل تبلیغ و ترویج ارزش‌های اخلاقی به ویژه نماز بود.

حجت الاسلام «رضا قاسمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: هفته دفاع مقدس یادواره یکی از درخشنده ترین دوران انقلاب اسلامی است که بزرگ ترین دوران ایثار و شهادت محسوب می شود.


مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این دوران ملت شجاع و انقلابی ایران برای دفاع از کیان و مرز و بوم این کشور و همچنین دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی با تمام توان و تلاش خود بزرگ ترین زیبایی ها و مقاومت ها از وطن را به نمایش گذاشتند.


وی یادآور شد: در این دوران می توان گفت یکی از برجسته ترین ارزش های دوران دفاع مقدس ایجاد و تبلیغ نماز و برگزاری نماز جماعت و بهترین محل تبلیغ و ترویج ارزش‌های اخلاقی به ویژه نماز بود.


حجت الاسلام قاسمی خاطرنشان کرد: تاکید بر برگزاری نماز اول وقت و نمازهای مستحبی در همه مواقع در جبهه های جنگ کاملاً مشهود بود و در صدر همه برنامه ها و فعالیت ها نماز مشاهده می شد.


مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بنابراین نماز به عنوان یک کارکرد در ایجاد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاثیر به سزایی داشت و بخش زیادی از رزمندگان که به میدان جبهه و جنگ اعزام شدند، کسانی بودند که از نمازگزاران مساجد، تکایا و پایگاه های مقاومت بسیج بوده که به جبهه اعزام می شدند.


وی خاطرنان کرد: اگر به وصایای شهدا نگاه کنیم بیشتر آنها در وصایای خود برای خانواده و جامعه اهمیت به «نماز اول وقت» و پشتیبانی از «ولایت فقیه» را مورد تاکید قرار می دادند.


حجت الاسلام قاسمی گفت: بنابراین یکی از بهترین روش های حفظ ارزش های دفاع مقدس توصیه به نماز اول وقت است.

کد خبر 1219451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha