برنامه اوقاف برای تحقق شعار دانش‌بنیانی/۲۰ پروژه از محل عواید موقوفات در گلستان اجرا شد

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: برای امسال ۲۰ پروژه را با تاکید بر رویکرد دانش بنیانی در حوزه های مختلف کشاورزی از جمله زراعت چوب، دام سبک و سنگین، شیلات و ... در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام «روح اله سلیمانی فرد» در مراسم گرامیداشت دهه وقف اظهارکرد: در دهه وقف و در سالی که مزین به شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» است تلاش کردیم تا در حوزه های مختلف زمینه تحقق این شعار را فراهم کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: برای امسال ۲۰ پروژه را با تاکید بر رویکرد دانش بنیانی در حوزه های مختلف کشاورزی از جمله زراعت چوب، دام سبک و سنگین، شیلات و ... در دستور کار قرار دادیم.

 

وی افزود: هدف و تلاش ما براین است تا با راهبری سازمان اوقاف و امور خیریه از سرمایه های وقف که بسیار ارزشمند است در جهت خدمت به جامعه بهره بگیریم و حتی از استان های دیگر نیز سرمایه گذار جذب کنیم؛ همانگونه که در زمینه شیلات و پرورش میگو این اتفاق افتاده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد شیلات را یکی از ظرفیت های بزرگ استان برای سرمایه گذاری اعلام کرد و ادامه داد: در زمینه پرورش میگو و عمل آوری آن ورود کردیم و طبق اعلام شیلات حداقل ۱۰ واحد عمل آوری در استان موردنیاز است. 

 

وی اضافه کرد: هم چنین در زمینه توسعه مزارع پرورش میگو نیز ظرفیت گسترش سطح مزارع بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هکتار وجود دارد و بنا داریم از سرمایه های موقوفات در این پروژه ها استفاده کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری اوقاف در این پروژه منجر به افزایش تولید، قطع وابستگی، ارزآوری و اشتغال جوانان خواهد شد.

 

کد خبر 1219453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha