دستگاه های فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر آگاهی بخشی کنند

حیدری گفت: دستگاه های فرهنگی و رسانه های جمعی در راستای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر بیش از پیش نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقشار جامعه به ویژه جوانان اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان که در سالن جلسات شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: می طلبد تا دستگاه های فرهنگی و اجرایی در همین راستا با تدوین نقشه راه و سند جامع در خصوص مبارزه با مصرف مواد مخدر در جنبه های مختلف پیشگیری، درمان و مراقبت از بهبودیافتگان می توانند نقش فعالانه ای ایفا کنند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه تکالیف و وظایفی برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر مشخص شده است که می طلبد هریک از دستگاه های اجرایی و فرهنگی نسبت به ایفای آن اهتمام ورزند.

 

حیدری تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی وظیفه معماری برعهده دارند چراکه می توانند با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و اغنای جوانان آنها را با پیامدهای شوم اعتیاد به مواد مخدر این بلای خانمان سوز آشنا کنند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه پیشگیری کم هزینه تر از درمان است، افزود: هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه های فرهنگی و اجرایی می تواند نقش موثری در این حوزه ایفا کند.

 

حیدری با بیان اینکه اعتیاد یک پدیده شوم است و تاثیرات چند بعدی در جامعه دارد، خاطرنشان کرد: وظیفه دینی، شرعی و ملی همه است که از مردم در مقابل این فاجعه صیانت کنیم.

 

وی افزود: در کنار کارهای سلبی و قضایی باید فرهنگ‌سازی و اقدامات ایجابی انجام داد و اداراتی نظیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص نقش مهمی دارند.

 

حیدری تصریح کرد: همچنین می توان از ظرفیت مردم، خیرین و گروه های مردم نهاد، اجرای طرح جمع آوری معتادان متهاجر و ایجاد مکان های درمانی و ترک اعتیاد معتادان استفاده کرد.

 

کد خبر 1219454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha