کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مهم‌ترین مشکل آتش‌نشانی بیرجند است

بهترین با اشاره به کمبود شدید نیرو در آتش نشانی بیرجند، گفت: ایستگاه های آتش نشانی در قسمت های جدیدالتاسیس شهر با مشکل جدی کمبود خودرو و تجهیزات مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی بهترین صبح امروز پنج شنبه (۷ مهر) در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند و جمعی از مدیران آتش نشانی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: برای اولین بار آتش نشانی بیرجند با اعتبار ۵۶۰ میلیون تومان به لباس و تجهیزات غواصی مجهز و دوره آموزشی غواصی برگزار شد.

 

شهردار بیرجند از تجهیز آتش نشانی بیرجند به لباس و تجهیزات شیمیایی خبر داد و افزود: یکی از تهدیدات بالقوه دشمن در سال‌های اخیر جنگ شیمیایی است که آتش نشانی بیرجند فاقد تجهیزات دفاعی بود که دو دست لباس و چهار دستگاه تنفس با اعتبار ۲۷۶میلیون تومان خریداری شده است.

 

بهترین ادامه داد: خرید خودروی فورس ۸.۵ تن و تجهیز آن با اعتبار سه میلیارد تومان انجام شد که در آینده نزدیک وارد عرصه خدمت رسانی در آتش نشانی بیرجند خواهد شد.

 

وی با اشاره به کمبود شدید نیرو در آتش نشانی بیرجند به عنوان مرکز استان، تصریح کرد: استخدام ۱۵ نیرو جدید آتش نشان در حال پیگیری است.

 

شهردار بیرجند در ادامه خاطر نشان کرد: بودجه آتش نشانی بیرجند در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

بهترین با اشاره به عملکرد خدمت رسانی آتش نشانی از مهرماه سال گذشته تا امسال، گفت: در این بازه زمانی ۴۱۲ مورد حریق و ۹۲۱ مورد حادثه در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۴.۸ درصد کاهش و ۹.۱ درصد افزایش داشته است.

 

وی بیان کرد: از مجموع حریق و حوادث رخ داده در این مدت، یک هزار و ۱۹۵ مورد داخل محدوده شهر و ۱۳۸ مورد در خارج محدوده شهری بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب کاهش سه و ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

 

شهرداری بیرجند اعلام کرد: در بازه زمانی یک سال اخیر ۱۵ مورد فوتی با ۳۶.۳ درصد افزایش، ۱۹۴ مورد مصدوم با ۴۵.۸ درصد کاهش و ۷۳۲ نفر نجات یافته از حریق و حوادث با ۶.۱ درصد افزایش در مرکز استان ثبت شده است.

 

بهترین با بیان اینکه تعداد تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۲۵ را از هفتم مهر سال گذشته تاکنون بیش از  ۲۲ هزار مورد است، افزود: از این تعداد، ۶ هزار تماس واقعی و مابقی مزاحمت بوده‌ است.

 

به گفته وی میانگین زمان رسیدن به محل حادثه داخل شهر سه دقیقه و ۳۳ ثانیه و میانگین زمان رسیدن به محل حادثه خارج از شهر ۶ دقیقه و ۵۳ ثانیه ثبت شده است.

 

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۸ نفر نیروی عملیاتی و ۱۵ نیروی اداری در سازمان آتش نشانی بیرجند مشغول خدمت هستند، افزود: ایستگاه های آتش نشانی در قسمت های جدیدالتاسیس شهر با مشکل جدی خودرو عملیاتی مواجه هستند و ناوگان بیش از ۳۰ سال قدمت دارد.

 

بهترین ادامه داد: با توجه به بلندمرتبه سازی در شهر بیرجند برای تجهیز آتش نشانی نیاز به بالابر ۳۲ متری داریم.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1219479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha