اجلاس استانی نماز خراسان جنوبی آذر امسال برگزار می‌شود

حجت الاسلام کمیلی از برنامه ریزی برای برگزاری هفتمین اجلاس استانی نماز خراسان جنوبی در آذرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «حسین کمیلی» امروز(۷ مهر) در شورای اقامه نماز استان به اشاره به اینکه در بررسی وضعیت اقامه نماز در دستگاههای اجرایی استان، سال گذشته 27 دستگاه امتیاز کامل را کسب کردند، اظهار داشت: وضعیت نمازخانه های ادارات استان مطلوب است و تنها سه مجموعه در استان مکان مناسبی برای اقامه نماز ندارند.

 

وی با بیان اینکه وضعیت اقامه نماز در مدارس نیز خوب دارد، افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در مدارس خراسان جنوبی برای اقامه بهتر نماز رخ داده است، «ساعت اذان، زنگ نماز» است.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای اقامه نماز باید در مدارس نیز برگزار شود، گفت: همچنین دوره های آموزشی ویژه دانشجو معلمان، مدیران مدارس، معلمان پرورشی و معلمان دوره متوسطه مدارس دخترانه و مربیان مهد کودک ها برگزار کردیم.

 

حجت الاسلام کمیلی با دعوت از استاندار خراسان جنوبی برای حضور در مدارس و شرکت در نماز ظهر و عصر و همچنین بررسی مشکلات نمازخانه های مدارس، گفت: کوچک بودن نماز خانه مدارس از جمله مشکلاتی است که باید به آن توجه شود، نباید مدرسه ای که 400 دانش آموز دارد ظرفیت نمازخانه اش 50 نفر باشد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته در 18 مدرسه دخترانه استان از امام جماعت خواهر استفاده کردیم، گفت: امید است امسال نیز این روند ادامه داشته باشد تا دانش آموزان راحت تر بتوانند شبهات و مسائل مورد نیاز خود را از طلبه بپرسند.

 

 

 

کد خبر 1219557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha