دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی روایتگر جانفشانی هزار رزمنده است

سردار یوسفعلی زاده گفت: بیش از سه هزار و ۸۰۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت مناسبتهای ملی دفاع مقدس و مقاومت در سامانه ثبت مناسبت ها ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی زاده» امروز (۷ مهر) در آیین رونمایی از نخستین جلد از دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بیش از سه هزار و ۸۰۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت مناسبتهای ملی دفاع مقدس و مقاومت در سامانه ثبت مناسبتها ثبت شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: تشکلهای مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس، نقش پررنگ و فعالی دارند به ویژه در شهرستانها که محیط کوچکتری است این تشکل ها با اهمیت تر هستند.

 

سرهنگ «جواد قاصد نظامیان» نیز گفت: در مجموع دانشنامه دفاع مقدس استان ۲ هزار و ۵۰۰ مدخل دارد که تاکنون برای نگارش جلد نخست که امروز رونمایی شد حدود ۶۰ نویسنده و محقق مشارکت کرده‌اند.

 

مدیر دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه باید توجه داشت این جلد دانشنامه نخستین جلد از گروه تخصصی شهدا و اشخاص است که گردآوری و تکمیل شد؛ گفت: دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی که به زندگی هزار شهید استان با درجه گروهبانی و بالاتر می پردازد در قالب ۳۰ جلد تدوین می شود که کتاب رونمایی شده به معرفی ۱۱۷ شهید والامقام و بر اساس حروف الفبا اختصاص دارد.

 

وی به تدوین این مجموعه در قالب چهار گروه تخصصی اشاره کرد و گفت:  نخستین جلدها از دانشنامه در گروه تخصصی جغرافیا و گروه فرهنگی اجتماعی طی سال جاری رونمایی خواهدشد.

کد خبر 1219583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha