شمس و مولانا از ذخایر ارزشمند فرهنگی جهان هستند

دلخوش گفت: شمس و مولانا از ذخایر ارزشمند فرهنگی جهان هستند و دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به پاسداست مفاخر فرهنگی کشورمان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، علیرضا دلخوش،معاون فرهنگی وزارت امور خارجه، در آیین افتتاح هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا؛، امروز، (۷ مهرماه) در  آیین افتتاح هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا که با حضور مسئولان و هنرمندان و دوستداران شعر و ادب در سالن مجتمع آموزشی و فرهنگی بوتراب شهرستان خوی برگزار شد، با تاکید بر جایگاه شمس و مولانا در تاریخ ادبیات ایران گفت: شمس و مولانا از ذخایر ارزشمند فرهنگی جهان هستند و  دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به پاسداست مفاخر فرهنگی کشورمان دارد.

معاون فرهنگی وزارت امور خارجه گفت: شمس و مولانا، گنجینه‌های معنوی ایران اسلامی هستند که باید از ظرفیت‌شان برای پویایی فرهنگی و اشتراکات ملت‌ها استفاده کرد.

وی گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به پاسداست مفاخر فرهنگی دارد و در صدد است تا ظرفیت‌های با ارزش فرهنگی کشور را با قدرت در اقصی نقاط معرفی کند.

دلخوش ادامه داد: شهر خوی  مدفن و خاستگاه علما و عرفای بزرگ بوده و ضروری است زیرساخت گردشگری این شهر برای پذیرش گردشگران آماده شود.

وی افزود: با اجرای پروژه‌های فرهنگی می‌توان ظرفیت فرهنگی کشور را در دنیا گسترش داد.  

گفتنی است؛ هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا همزمان با سالروز بزرگداشت این دو ادیب و شاعر کشورمان با همکاری موسسه تولیت شمس تبریزی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، دانشگاه علامه طباطبایی، انجمن آثار و مفاخر، دانشگاه اصفهان، دانشگاه تبریز و دانشگاه ارومیه در درالقرار شمس خوی به مدت ۲ روز (پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم) در حال برگزاری است.

کد خبر 1219620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha