اختصاص ۳۹۷ میلیون تومان اعتبار برای مرمت مساجد/ ۸۰ درصد موقوفات استان زنجان سند مالکیت دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به وجود ۱۴۵۷ مسجد، حسینیه و تکیه در استان زنجان از اختصاص ۳۹۷ میلیون تومان اعتبار برای مرمت مساجد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان از زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع هفته وقف اظهار کرد: استان زنجان دارای 2800 موقوفه، 33 هزار رقبه و 57 نیت اصلی می باشد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با یادآوری اینکه عمده موقوفات استان زنجان با موضوع تعزیه داری حضرت سیدالشهدا(ع) و ابوالفضل(ع) است، ادامه داد: سال گذشته درآمد موقوفات استان 40 میلیارد تومان بود و بیش از 25 میلیارد تومان اجرای نیات داشته است.

 


وی یکی از برنامه های اوقاف و امور خیریه استان را اجرای مسابقات سراسری قرآن کریم عنوان کرد و گفت: سال گذشته در مسابقات قرآن پنج رتبه برتر کشوری نصیب زنجان شد.

 


حجت الاسلام کرمی عواید موقوفات قرآنی استان زنجان را کمتر از 5 میلیون تومان خواند و گفت: از برنامه های فرهنگی این نهاد می توان به طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، طرح بصیرت عاشورایی در محرم، طرح نشاط معنوی در تابستان و کلاس های تابستانی طرح مهر تحصیلی و طرح شمیم خدمت و اشتغالزایی برای 30 زن سرپرست خانوار اشاره کرد.

 


حجت الاسلام کرمی به برپایی دو موکب در سامرا و توزیع روزانه بیش از 20 هزار پرس غذای گرم و 20 هزار لیوان شربت و چای در اربعین اشاره کرد و گفت: طرح قرار 12 در امامزادگان شاخص با تهیه و توزیع 1377 بسته غذایی اجرا شد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به جذب بیش از 8.5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مصلی زنجان اشاره کرد و افزود: 397 میلیون تومان اعتبار برای مرمت مساجد هزینه شده است. در استان زنجان 1457 مسجد، حسینیه و تکیه وجود دارد.

 


 این مسئول به توسعه 18 بقعه و مرمت 41 موقوفه و ارتقا بهره وری آن اشاره کرد و یادآور شد: برای تعمیر و مرمت کاروانسرای زنجان 7 میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین تعیین تکلیف تالار احسان شهر قیدار که موجب شد ماهانه 20 میلیون تومان به درآمد موقوفات اضافه شود در دستور کار قرار گرفت.

 


وی ادامه داد: اجرای طرح توسعه قیدار نبی با اختصاص 6 میلیارد تومان، تکمیل پروژه پیامبر اعظم 2 با 5 میلیارد تومان اعتبار، آماده سازی یک ونیم هکتار از اراضی امامزاده قاسم در طارم برای کشت برنج با بیش از 300 میلیون تومان از دیگر اقدامات این مجموعه است.

 


حجت الاسلام کرمی با یادآوری اینکه بیش از 80 درصد موقوفات زنجان دارای سند مالکیت است، افزود: سال گذشته برای 128 موقوفه سند صادر شده است.

کد خبر 1219621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha