لزوم فعالیت اماکن فرهنگی مذهبی برای کاهش آسیب های اجتماعی/ یک میلیون نفر از اهالی مناطق آسیب دیده  آموزش های مهارتی فرامی گیرند

آقامحمدی با تاکید بر این موضوع که کاهش آسیب های اجتماعی در محلات کشور ضرورتی جدی است، گفت: اماکن فرهنگی و مذهبی باید به عنوان کانون اقدام در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به کار گرفته شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، علی آقامحمدی عصر امروز (۷ مهر) در جلسه محرومیت زدایی و مناطق کم برخوردار که به میزبانی استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه با وجود نهاد های حمایتی نظیر کمیته امداد، بهزیستی و ... وجود مناطق آسیب دیده در اقصی نقاط ایران اسلامی زیبنده نیست، اظهار کرد: باید تلاش کنیم مشکلات مردم مناطق آسیب دیده شناسایی و مرتفع شود.

 

جانشین وزیر کشور در امور طرح ۲۰۲۰مناطق آسیب دیده برلزوم هم افزایی بین نهادهای حمایتی و اجرایی برای رفع مشکلات مناطق آسیب دیده تاکید کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۰ محله با ۱۷ هزار نفر جمعیت در سراسر کشور در محلات آسیب دیده ساکن هستند.

 

وی با بیان اینکه مسکن، اشتغال و آموزش ساکنین محلات آسیب دیده مورد توجه طرح تحول محلات است، گفت: تامین غذای اقشار مناطق آسیب دیده که مشکل تامین غذا دارند با همکاری کمیته امداد محقق می شود.

 

آقا محمدی با بیان اینکه ساماندهی محلات کشور با محوریت دستگاه‌های خدمات‌رسان به نحو مطلوبی پیش می‌رود، تصریح کرد: امروز در محلات کشور سازمان‌های مختلفی نظیر سازمان بهزیستی، اوقاف اسلامی و کمیته امداد و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه هر کدام متولی‌گری ساماندهی محلات را بر عهده گرفته‌اند.

 

وی با تاکید بر این موضوع که کاهش آسیب های اجتماعی در محلات کشور ضرورتی جدی است، افزود: تامین پوشاک خانواده های محروم در ابتدای مهر و سال نو در دستور کار فعالان طرح تحول محلات قرار دارد.

 

آقامحمدی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در محلات آسیب دیده با طرح های اشتغال در حال مرتفع شدن است، گفت: در برخی استان ها شغل وجود دارد اما شاغل نداریم که تلاش داریم افراد جویای کار ساماندهی شوند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف و سازمان برنامه و بودجه برای تحقق اشتغال ساکنین محلات آسیب دیده کمک کار هستند، افزود: ۴۰هزار نفر برای آموزش کسب و کار ثبت نام شده اند. ظرفیت این آموزش ها مطابق تفاهم نامه یک میلیون نفر است.کلاس ها به صورت غیر حضوری می باشد.

 

آقا محمدی بیان کرد: مکان های فرهنگی و مذهبی باید به عنوان کانون اقدام در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به کار گرفته شوند.

 

وی با بیا ناینکه در قالب طرح تحول محلات باید بازماندگان تحصیل پوشش داده شوند، افزود: ۹۱۷هزار بازمانده از تحصیل در سراسر ایران اسلامی شناسایی شده اند و هر استان باید با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تحت عنوان جهاد علمی آموزشی به پوشش تحصیلی بازماندگان تحصیل بپردازند.

 

آقامحمدی با بیان اینکه بیمه ساکنین مناطق آسیب دیده در دستور کار بوده، گفت: تمامی افراد فاقد بیمه زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفته اند و باید پزشک خانواده برای این افراد اجرا شود.

 

وی بابیان اینکه بیماران صعب العلاج در مناطق آسیب دیده نیز با همکاری جمعیت هلال احمر پوشش داده می شوند، ادامه داد: رفع مشکل دندان به ویژه در بانوان و دختران جوان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) درحال مرتفع شدن است.

 

آقا محمدی با بیان اینکه ورزش و سرگرمی محلات آسیب دیده نیز مورد توجه است،‌افزود: فوتبال خیابانی در محلات در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه برای بانوان نیز ورزش داژبال در دست اجراست،‌گفت: کوهنوردی با ساکنین مناطق آسیب دیده نیز در دست اجراست همچنین در این کوهنوردی ها مشکلات افراد شناسایی  و مرتفع می شود.

 

آقا محمدی خواستار تشکیل جلسات قرآن در محلات شد، افزود: فعالان فرهنگی مناطق آسیب دیده در قالب زائر اولی به کربلا اعزام شدند. امسال ۱۰ هزار نفر به سفر اربعین اعزام شدند که سهم مازندران ۳۰۰ نفر بوده است.

 

کد خبر 1219647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha