ضرورت توجه به  نهج‌البلاغه/ تاکید حوزه‌های علمیه بر توسعه کیفی است

آیت‌الله اعرافی بر اجرایی شدن مجموعه اسناد راهبردی و توسعه کیفی حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: همه بشر به مکتب نهج‌البلاغه نیاز دارد و این کتاب باید در سبد علمی و معنوی ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» امروز پنجشنبه (۷ مهر) در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خوزستان، با تبریک هفته دفاع مقدس، با اشاره به ایستادگی و رشادت مردم خوزستان در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: مردم خوزستان در مقاطع باشکوه تاریخ همواره پرچمدار اسلام بوده و در راستای آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی گام برداشتند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز خوزستان نیز پرچمدار اسلام و انقلاب اسلامی است اضافه کرد: با وجود تهاجم سنگین دشمنان به ایران و به ویژه خوزستان در دوران دفاع مقدس و با وجود کاستی‌ها و مشکلاتی که در خوزستان مشهود است همچنان شاهد بصیرت مردم این استان هستیم.

 

وی به فعالیت‌های حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: حوزه‌های علمیه باید در مقابل آسیب‌های اجتماعی و مشکلات گوناگون جامعه، کنشگر فعال باشند و نقش موثر خود را ایفا کنند و علاوه بر مطالبه‌گری، پاسخگو نیز باشند.

 

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه تاکید حوزه‌های علمیه بر توسعه کیفی است تصریح کرد: همچنین احیای مساجد و تعامل بین حوزه و دانشگاه امری حیاتی است.

 

وی بر اجرایی شدن مجموعه اسناد راهبردی حوزه‌های علمیه تاکید کرد و ادامه داد: انتظار داریم این مجموعه اسناد که در راستای مطالبات مقام معظم رهبری تنظیم شده و بخش زیادی از آنها به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده، هر چه زودتر اجرایی شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ضرورت توجه و مطالعه نهج‌البلاغه عنوان کرد: نهج البلاغه باید در سبد علمی و معنوی ما باشد چرا که این کتاب انسان‌ساز بوده و مکتب عالی اسلام را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به ایتکه معتقدم کتاب نهج‌البلاغه باید یار و همراه زندگی یک طلبه باشد ابراز کرد: همه بشر به مکتب نهج‌البلاغه نیاز دارد و این کتاب راه درست را به هر مدیر و مسئولی نشان می‌دهد، از این رو اگر می‌خواهید با توحید و معارف ناب الهی آشنا شوید نهج‌البلاغه را بخوانید.

 

آیت‌الله اعرافی با قدردانی از همه کسانی که کمک‌ کردند تا راهبرد حوزه علمیه در استان خوزستان قوام پیدا کرده و شاهد رشد کیفی و کمی حوزه های علمیه در این استان باشیم اذعان کرد: همه باید کمک کنند تا حوزه علمیه خوزستان در سطوح متعالی تر قرار بگیرد.

 

وی با تاکید بر بازنگری سند پنج ساله استان خوزستان خاطر نشان کرد: امیدواریم ظرف یکی ۲ ماه آینده همه مدارس علمیه این استان بخشی از این سند را اجرایی کنند البته ما هم کمک حال مدارس هستیم.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: تلاش می‌شود از مجموعه نشست‌هایی که با طلاب و مدیران استان خوزستان برگزار شده، حدود ۴۰ تا ۵۰ مصوبه تدوین و اجرایی شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه احداث موقوفات در خوزستان نیاز به کمک و حمایت مسئولان استانی دارد یاد آور شد: معتقدم ۱۰۰ طرح کلیدی باید در این استان اجرا شود تا حوزه علمیه این استان پیشگام باشد.

 

در این مراسم از از زحمات حجت‌الاسلام «مسعود بهرام‌پور» مدیر سابق حوزه‌های علمیه خوزستان تقدیر و حجت‌الاسلام «سید محمدعلی بلادیان» به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان معرفی شد.

 

کد خبر 1219648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha