صنایع دستی گره های اقتصادی و فرهنگی را باز می کند/ استفاده از صنایع دستی در زندگی

جلالی در سفر به اصفهان و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی گفت: تقویت عرصه تولیدات صنایع دستی گره های اقتصادی و فرهنگی کشور را باز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مریم جلالی روز پنجشنبه (۷ مهر) در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان به جایگاه و تاثیر صنایع دستی در رونق اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: ایران در این عرصه کشوری ثروتمند بوده و استان اصفهان به لحاظ گستردگی این هنرهای صنایع دستی جایگاه مهمی دارد.

 

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: تقویت عرصه تولیدات صنایع دستی گره های اقتصادی و فرهنگی کشور را باز می کند که باید نگرش خود را به این تغییر داده و به منظور اشتغال زایی تولید را از بین نبریم.

 

وی معتقد است، کار تولید صنایع دستی از خانه ها شروع می شود و یک هنرمند با تولید خود ثروت ایجاد کرده و قادر است فرصت های زیادی را ایجاد و در توسعه فرهنگی نیز نقش آفرین باشد.

 

استفاده از صنایع دستی در زندگی

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه استان اصفهان ظرفیت بالایی در حوزه صنایع دستی دارد، تصریح کرد: گردشگران با حضور در این استان از ظرفیت های فعال تولیدات هنرمندان در رشته های مختلف بهره می برند.

 

وی ادامه داد: کاشان و اصفهان در مسیر پیشرفت تولید و رونق صنعت صنایع دستی در حال پیشرفت هستند و مسیر مهمی را در پیش دارند تا اینکه اقتصاد هویت بنیان را رقم بزنند و بر اساس ماهیت و هنر ملی ثروت آفرینی کنند.

 

جلالی خاطرنشان کرد: تولیدات صنایع دستی تنها به عنوان کالای لوکس و تزئینی مطرح نیست بلکه باید در زندگی روزانه مورد استفاده باشد.

 

کد خبر 1219649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha