ثبت یک هزار رویداد ملی در فهرست آثار محلی و میراث ناملموس کشور

شالبافیان از ثبت یک هزار رویداد ملی در فهرست آثار محلی و میراث ناملموس کشور خبر داد و گفت: این اقدام فرصتی برای تقویت صنعت گردشگری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی اصغر شالبافیان» روز پنجشنبه (۷ مهر) در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان به رونق گردشگری و موانع پیش روی این صنعت اشاره کرد و اظهارداشت: گردشگری به عنوان یکی از فرصت های ارز آور و رونق اقتصادی مطرح بوده و این هفته می تواند فرصتی برای تفاهم و همدلی در حوزه بین بخشی شود.

 

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: لایحه ساماندهی تعطیلات کشور تدوین شده و بر اساس آن به دنبال ساماندهی زمانی و مکانی برای جذب گردشگر در هر منطقه هستیم.

 

وی با اشاره به پیش نویس لایحه ساماندهی تعطیلات کشور و ثبت رویدادهای ملی، تصریح کرد: هزار رویداد ملی در فهرست آثار محلی و میراث ناملموس کشور در یک سال گذشته به ثبت رسیده  که فرصتی برای تقویت صنعت گردشگری خواهد شد.

 

به گفته شالبافیان، هر شهر و روستایی که رویداد محلی و تاریخی دارند می توانند آن را به ثبت رسانده و از آن برای جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد: دستورالمعل ثبت رویدادهای محلی به استان ها ابلاغ شده و در استان اصفهان باید از این فرصت برای همه شهرستان ها استفاده شود و در رفع نیاز بسیاری از نقاط استان و رونق اقتصادی آنان نقش دارد.

 

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به جنبه زمانی لایحه ساماندهی تعطیلات کشور اشاره کرد و گفت: برخی از مناطق کشور مثل اصفهان در کلیه روزهای سال امکان جذب توریست و مسافر را دارد که باید مدیریت توسعه زیرساخت ها فراهم شود.

 

وی بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری را مهم خواند و اذعان داشت: واگذاری اراضی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دنبال شده و با تعامل بین وزارت راه و شهرسازی واگذاری زمین برای این موضوع با تسهیل شرایط و رفع موانع توام خواهد بود.

 

شالبافیان به نقش و جایگاه صنایع دستی و گردشگری در برنامه توسعه هفتم کشور اشاره کرد و افزود: این یک فرصت برای تولید و اشتغال خواهد بود و باید با وضع قوانین و حمایت از سرمایه گذاران و رفع مشکلاتی مثل ایران هراسی این عرصه را تقویت کرد.

 

وی یادآورشد: تمرکز زدایی برنامه دولت برای حوزه گردشگری بوده که برپایی نمایشگاه ها در دیگر استان ها و شهرهای دارای ظرفیت از جمله آن است.

 

کد خبر 1219652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha