اجرای طرح تحول  محلات در ۲۶منطقه کم برخوردار مازندران

سلگی با بیان اینکه ۱۶۴هزار نفر در ۲۶منطقه آسیب پذیر استان مازندران تحت پوشش طرح تحول محلات قرار دارند، گفت:رسیدگی به مناطق آسیب دیده در سفرهای شهرستانی استاندار مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، روح الله سلگی عصر امروز(۷مهر) در جلسه محرومیت زدایی و مناطق کم برخوردار که با حضور علی آقامحمدی جانشین وزیر کشور در امور طرح ۲۰۲۰مناطق آسیب دیده به میزبانی استانداری مازندران برگزار شد، از طرح تحول محلات به عنوان طرح مهم و راهبردی برای کاهش آسیب های اجتماعی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار یاد کرد و گفت: نگاه ما به این طرح بخشنامه ای نیست و با انگیزه و اعتقاد راسخ درصدد رفع محرومیت از مناطق آسیب دیده هستیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه ۳۴منطقه آسیب دیده در استان مازندران وجود دارد که ۲۶منطقه از این تعداد در فهرست این طرح قرار گفتند، افزود: امید است باقی مناطق نیز در راستای اجرای این طرح تحول محلات دیده شوند.

 

وی با بیان اینکه در استان مازندران اولویت اول ما تغییر سبک زندگی مناطق آسیب دیده می باشد، گفت: اگر مسکن، اشتغال و آموزش این افراد مرتفع شود اما اگر سبک زندگی آنها اصلاح نشود مشکلاتی را همراه خواهد داشت.

 

سلگی با بیان اینکه اعتیاد، فروش موادمخدر و مشروبات الکلی، سرقت و تکدی گری و... مهمترین آسیب های مناطق آسیب دیده است، ادامه داد: ۱۶۴هزار نفر در استان تحت پوشش طرح تحول محلات داریم.

 

وی با بیان اینکه کلی، زابلی، آهنگر، ترک، گنبدی، گودار و فارسی قومیت های محلات آسیب دیده اند، گفت: رسیدگی به مناطق آسیب دیده در سفرهای شهرستانی استاندار مورد توجه است.

 

سلگی با بیان اینکه شیوه نامه طرح تحول محلات به سمع و نظر فرمانداران شهرستان ها رسیده است، افزود: کمیته امداد،‌بهزیستی، هلال احمر و ستاداجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) اعضای ثابت جلسات اجرای این طرح در شهرستان ها هستند.

 

وی با بیان اینکه شناسنامه محلات آسیب دیده تدوین شده، گفت: سپاه کربلا در راستای اجرای این طرح تحت عنوان قرارگاه جوادالائمه(ع) کمک کار است.

 

سلگی با بیان اینکه تمامی افراد فاقد بیمه در مناطق آسیب دیده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، بیان کرد: اقدامات توانمندسازی شغلی، ویزیت رایگان دندانپزشکی و... اجرایی شده است.

 

وی بابیان اینکه برای اجرای این طرح باید چشم انداز مبتنی برتوانمندی های استان دیده شود، افزود: قرار بود ۵۰میلیارد تومان برای اجرای این طرح در مناطق آسیب دیده محقق شود اما هنوز نشد.

 

سلگی از اجرای طرح «رهسپاران عصر ظهور» در راستای اعزام جوانان و فعالان فرهنگی ۲۰هزار و ۲۰محله کم برخوردار کشور به سفر زیارتی عتبات عالیات در استان مازندران خبر دادو گفت: ۳۰۰ زائر امام حسین(ع) از خانه هلال، خانه امداد، خانه بهزیست و خانه احسان ۲۶منطقه کم برخوردار استان شناسایی و برای حضور در سفر زیارتی کربلا ثبت نام  و اعزام شدند.

کد خبر 1219658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha