اجرای ۱۰۰ طرح کلان در برنامه پنج ساله توسعه مدارس علمیه

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه اگر مدیران مدارس به درستی به وظایف و رسالت‌های خود عمل کنند شاهد رشد و تعالی خواهیم بود گفت: در برنامه پنج ساله توسعه مدارس علمیه ۱۰۰ طرح کلان وجود دارد که بدون وجود هیچگونه منابع مالی اجرایی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» امروز پنجشنبه (۷ مهر) در دیدار با مسئولان و مدیران مدارس علمیه خوزستان، با قدردانی از زحمات علما و بزرگان حوزه علمیه استان خوزستان، با بیان اینکه علمای بلاد و مدارس علمیه در خط مقدم هستند اظهار کرد: باید بدانیم همان طور که نقش مدیریت بسیار برجسته است، نقش استاد هم بی‌بدیل و گاه نقش اول و آخر را دارد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان به اهمیت رویکرد برنامه‌ریزی و راهبردی در حوزه علمیه تاکید کرد و افزود: مدیر شایسته هم اداره را مدیریت می‌کند و هم از نگاه کلان و راهبردی برخوردار است.

 

وی مدرسه موفق را مدرسه برخوردار از افق دید و چشم‌انداز دانست و اضافه کرد: مدیر در یک مرکز باید نگاه جامع و متوازن به همه ساحت‌ها داشته باشد؛ مدیر حوزه علمیه در یک استان و شهر باید به مسائل و نیازهای آن منطقه آگاه باشد و برای آنها برنامه‌ریزی و نیرو تربیت کند.

 

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه مطالبات مقام معظم رهبری و رهنمودهای امام راحل جزو اولویت‌های برنامه‌ریزی ما است تصریح کرد: مطالبات مراجع تقلید و پیشنهادهای بدنه حوزه علمیه هم مورد توجه جدی است.

 

وی با بیان اینکه همچنین بانک ایده‌ها وجود دارد که مورد بررسی قرار می‌گیرند و در حد توان اجرایی می‌شوند ادامه داد: جمع هدفمند بین تربیت نیرو برای دیگر مجموعه‌ها و حفظ نیروهای نخبه در درون حوزه علمیه مورد تاکید کرد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان خاطر نشان کرد: چهار گروه باید به طور ویژه و هدفمند حمایت شوند که شامل ۲۰ هزار استاد خواهر و برادر، محصلان و طلاب، مبلغان خاص و محققان به مفهوم حوزوی است.

 

وی با اشاره به سیاست حوزه علمیه در احیا و توسعه وقف عنوان کرد: برای اولین بار از منابع وقف حوزه علمیه منابعی تأمین و مهیا شده و نسبت به منابع پایدار و سرمایه‌گذاری نیز طرحی در حال برنامه‌ریزی است.

 

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه در دو سه سال گذشته ۱۵۰ تا ۲۰۰ پروژه عمرانی در حوزه‌‌های علمیه کشور تکمیل شده‌اند ابراز کرد: عدد مناسبی برای امسال و سال آینده برای تکمیل مدارس و پروژه‌های عمرانی خوزستان، تامین منابع انسانی طرح هجرت و مدارس امین خوزستان نیز دیده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر مدیران مدارس به درستی به وظایف و رسالت‌های خود عمل کنند شاهد رشد و تعالی خواهیم بود یاد آور شد: در برنامه پنج ساله توسعه مدارس علمیه ۱۰۰ طرح کلان وجود دارد که بدون وجود هیچگونه منابع مالی اجرایی شدند.

کد خبر 1219663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha