سازمان انرژی اتمی بخش قابل توجهی از مسئله اشتغال استان کرمان را از طریق پهنه های معدنی حل کند

امام‌ جمعه کرمان گفت: سازمان انرژی اتمی پهنه های معدنی متعددی در استان کرمان دارد که باید برای آن فکری بشود و بخش خصوصی وار شده و با نظارت سازمان کار و بخشی از مسئله اشتغال را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، پنجشنبه شب(۷ مهر) در دیدار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با ابراز امیدواری بر این موضوع که تاثیر مثبت اقدامات را به زودی شاهد باشیم؛ گفت: جمهوری اسلامی با دشمنی هایی که علیه او اتفاق می افتد راه هایی برای مقابله در پیش دارد و مناسب ترین و بهترین راه، این است بازدارندگی را جدی بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تصریح کرد: بازدارندگی وقتی درست اتفاق بیفتد سایه جنگ را هم از بین می رود و این بازدارندگی را باید در ابعاد مختلف پیگیری کنیم که یکی جنگ، اقتصاد، پیشرفت در حوزه های مختلف، هسته ای و ... است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان کرمان یک نکته مثبت و یک نکته منفی وجود دارد؛ افزود: نکته مثبت اینکه بخش قابل توجهی از اشتغال استان را کشاورزی و بخشی را هم معادن به خود اختصاص می دهد و سازمان انرژی اتمی در هر دو حرف برای گفتن دارد.

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: نکته منفی این است در بخش کشاورزی بهره وری ما بالا نیست به طور مثال در یک هکتار پسته چقدر برداشت می کنیم و دنیا چه مقدار؟ لذا دو بحث مهم است؛ افزایش و ماندگاری محصول زیرا خداوند هر چیزی را که خلق کرده راه های افزایش و ماندگاری محصول را در آن گذاشته است.

 

وی با تاکید بر اینکه هر محصولی را می توان با علم ماندگار کرد؛ در خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در این سفر دو خدمت بزرگ می توانید بکنید؛ هم محصولات کشاورزی افزایش یابد و هم حفظ شود زیرا در هر دو بخش بخش قابل توجهی از درآمد کشاورز از بین می برد.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی پهنه های معدنی متعددی در استان کرمان دارد که باید برای آن فکری بشود و بخش خصوصی وار شده و با نظارت سازمان کار و بخشی از مسئله اشتغال را حل کند؛ بر سرمایه گذاری جدید در این باره تاکید و بیان کرد: سازمان انرژی اتمی مجموعه حساس و محل خدمت برای نظام اسلامی است.

 

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان هم گفت: یکی از مشکلات در رفسنجان باقی مانده سموم در محصول و مشکلات صادرات است که سازمان انرژی اتمی کار بزرگی انجام دهد و کارخانه ای در این زمینه خریدای و استفاده شود.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در جیرفت کاهش ماندگاری محصولات است و ضایعات در همه محصولات وجود دارد.

 

کد خبر 1219664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha