سیاست درست تسهیل گری باید پیگیری شود

قالیباف گفت: موضوع تمرکززدایی و تسهیل گری سیاست درست و روشنی است که باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدباقر قالیباف امروز پنج شنبه (۷ مهر) در نشست جمع بندی بازدید از پروژه های شهرستان های لامرد و مهر با اشاره به اینکه موضوع تمرکززدایی و تسهیل گری سیاست درست و روشنی است که باید پیگیری شود، گفت: باید تسهیلاتی برای مجموعه های مختلف فراهم و آن ها را مکلف کرد تا کارهایی را برای توسعه صنایع شهرستان پیش ببرند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اجرای صحیح طرح ها، افزود: پروژه های بزرگ، مانند سدها را می سازیم اما کشاورز هیچ استفاده ای از آن نمی کند و وقتی سیل هم می آید هم یک جور دیگر به مشکل برمی خوریم.

 

وی با تاکید بر اینکه توسعه کاری باید از پایین به بالا انجام شود به شرط اینکه سیاست مدون از بالا روشن باشد، خاطرنشان کرد: در سطوح بالا تسهیل گری انجام شود و استان و شهرستان نیز آن را اجرایی کند؛ بنابراین نمی شود بالادست سیاستگذاری و اجرا کند و پایین دست نیز اقدام به سیاستگذاری و اجرا کند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح موضوع جاده سازی برای کوتاه کردن مسیر شهرستان لامرد به دریا، گفت: اعتقاد دارم باید مسیر کنونی ۲ طرفه و چهاربانده شود که برای حل این موضوع ستاد اجرایی فرمان امام، دولت و... باید اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: از خط راه آهن کنونی کشور بخشی از آن بی استفاده مانده و حتی هفته ای یکبار هم قطار از آن رد نمی شود که این موضوع فقط موجب ایجاد هزینه برای نگهداری خط راه آهن می شود لذا مسئولان در ارائه پیشنهادشان برای ادامه خط راه آهن در دو شهرستان باید توجه جدی داشته باشند.

 

قالیباف همچنین اولین چالش کشور را تأمین آب دانست و تاکید کرد: صنایع برای تامین آب موردنیاز خود باید اعتباراتی را در نظر بگیرد تا پروژه های آبرسانی نیز سریع تر اجرایی شود.

 

کد خبر 1219669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha