دشمنان همواره به فکر ضربه زدن به کشور هستند

امام‌جمعه قم گفت: شعارها و برخوردهای دشمنان را در حوادث اخیر مشاهده کردید و این فتنه‌ها یک هشدار جدی به همه ماست و آن عبارت از آن است که مردم و مسئولان ما هیچ‌گاه نباید از نقشه‌های دشمن غافل باشند و همیشه باید در یک آماده‌باش گسترده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز (جمعه 8 مهر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به تقوای الهی گفت: تقوا موجب می‌شود که انسان صحیح را تشخیص داده و در مسیر خدا حرکت کند.
 

امام‌جمعه قم با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که دچار اشتباه نشوید و نبینید که منافقین از نظر دنیایی وضعیت خوبی دارند، آن‌ها خود را بی‌نیاز از دین می‌بینند و دچار گمراهی خواهند شد.
 

وی تصریح کرد: در قرآن اشاره‌شده است که منافقین درک نمی‌کنند که ما می‌خواهیم با افزونی مال در تفرقه و گمراهی در تیره‌بختی بیشتری بروند و آن‌ها ایمان و عمل صالح ندارند و قطعاً نابود می‌شوند.


سعیدی گفت: در خصوص فرجام منافقین ذکر این نکته لازم است که کفر پنهانی منافقان در پایان عمر آن‌ها آشکار می‌شود و اگر توبه نکنند، به عبارت واضح این‌ها مؤمن و مسلمان از دنیا نمی‌روند.


امام‌جمعه قم تصریح کرد: منافقین و دشمنان برای جوانان ما نقشه‌های بسیاری کشیده‌اند که از جمله آن‌ها مسائل فضای مجازی است که نمونه آن را در آشوب‌های اخیر مشاهده کردید.


وی با اشاره به با بازگشایی مدارس گفت: باید تلاش کنیم که فرزندان ما خوب درس بخوانند و با دوستان خوب رفاقت داشته باشند و طعمه دشمن نشوند.


سعیدی در ادامه گفت: فتنه و آشوبی که اخیراً در برخی از نقاط کشور به وقوع پیوست به‌مراتب ضعیف‌تر از فتنه سال 88 بود، چون مردم و مسئولان ما اجازه ندادند این فتنه گسترش پیدا کند، این فتنه نه اولین و نه آخرین خواهد بود، مردم به دین خدا و قرآن کریم و ولایت اهل‌بیت(ع) و ولایت‌فقیه معتقد و ملتزم هستید، بنابراین دشمنان خداوند با شما در ستیز هستند.


امام‌جمعه قم گفت: شعارها و برخوردهای دشمنان را در حوادث اخیر مشاهده کردید و قدر مشترک این فتنه‌ها یک هشدار جدی به همه ماست و آن عبارت از آن است که مردم و مسئولان ما هیچ‌گاه نباید از نقشه‌های دشمن غافل باشند و همیشه باید در یک آماده‌باش گسترده باشند.


سعیدی تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی مناسب و همچنین استفاده از نیروها و ابزارهای مناسب باید در دستور کار باشد و تقویت بنیه دفاعی مسلمانان، همیشه یک عامل بازدارنده در برابر دشمنان است و این آماده‌سازی حرکت بسیار مقدس و والایی است.


وی به برگزاری راهپیمایی مردم ایران در هفته پیش اشاره کرد و گفت: مردم با این راهپیمایی فتنه‌ها را خاموش کردند که از همه عزیزان قدردانی می‌کنم.


امام‌جمعه قم به‌روز نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در کشور ما این نیرو در همه مقاطع و به‌خصوص در فتنه‌ها خوش درخشیدند و نیروی انتظامی همچون مالک اشتر برخورد می‌کند و با دشمنان به‌سختی می‌جنگد اما با خودی‌ها هرگز.


سعیدی به سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: امام زمان(عج) در خصوص پدر خود می‌فرمایند که ایشان جایگزین پدران خود شد و مردم را به مسیر حق معرفی کرد و نوری درخشان بودند.


وی تصریح کرد: یکی از توصیه‌های رهبران الهی این است که مردم نسبت به آینده خوش‌بین کنید، چون بدون امید نمی‌توان نسبت به آینده قدمی برداشت و ناامیدی سم مهلک است و یکی از راه‌های دشمن این است که امید را از مردم بگیرند، جامعه تشیع فقط به برجستگی‌های تاریخ گذشته متکی نیست، بلکه چشم به آینده‌ای درخشان دارند و اعتقاد به مهدویت دل‌ها را سرشار از امید می‌کند.

 

 

 

 

کد خبر 1219706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha