خدمات قابل توجهی در دهه پایانی صفر به زائران ارائه شد

آیت الله علم الهدی گفت: دولت، مسئولان ملی و دستگاه های مختلف از جمله هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه های خدمات رسان برای نخستین بار توانستند خدمات شایان توجهی به زائران مشهد مقدس در دهه پایانی ماه صفر ارایه دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، آیت الله «سید احمد علم الهدی» امروز (۸ مهر) در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول افزود: در ایام دهه پایانی صفر، هر موکب حسینی در قامت و نقش یک حسینیه به انجام خدمات شایسته پرداختند که می تواند خود آغازگر فرهنگی نوین در مهمان‌نوازی و میزبانی زائران تلقی شود.

 

امام جمعه مشهد همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تشکر از صلابت نیروهای نظامی کشور در هدف قراردادن پایگاه های دشمنان با موشک ها و پهبادهای نقطه زن، افزود: در دهه آخر صفر؛ نیروهای نظامی ارتشی،‌ سپاه و بسیج مردمی،‌ مدیران استانی و کشوری همه تلاش و همت خود را برای خدمت رسانی شایسته در حوزه های مختلف به زائران رضوی به کار بستند که جا دارد از خدمات آنان تشکر و قدردانی کرد.

 

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه حضور دست کم پنج میلیون زائر در مدت کوتاه در استان خراسان رضوی نیازمند بسیج امکانات ملی است، تصریح کرد: دولت، مسئولان ملی و دستگاههای مختلف از جمله هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه های خدمات رسان برای نخستین بار توانستند خدمات شایان توجهی به زائران گرامی ارایه دهند.

 

وی افزود: هچنین مردم مشهد در قالب تشکل های مختلف مردمی و هیاتی و حسینیه ها و از جمله تشکل هم محله ای امام رضا (ع) با آماده کردن اماکن اسکان و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی و پذیرایی توانستند به نحو شایسته ای میزبان زائران رضوی باشند که از همت و همکاری همه آنان قدردانی می شود.

 

امام جمعه مشهد فعالیت مردم مشهد و مسئولان را به رفتار اعتقادی به ولایی انقلابی تشبیه کرد که رنج میزبانی و مهمان نوازی را به همراه همه سختی های آن با جان و دل پذیرا شدند و این مردم فقط به رفتارها و مناسک فردی نپرداختند بلکه با اعتقاد و بینش ولایی انقلابی خود در همه مراحل مهمان نواز و میزبان زائران گرامی اهل بیت (ع) بودند.

 

آیت الله علم الهدی به نقش نیروهای نظامی از جمله ارتش، سپاه و بسیج و همچنین نیروهای هلال احمر در بسیج امکانات برای میزبانی و ارایه خدمات به زائران حضرت رضا (ع) اشاره و از آنان تشکر کرد و افزود: نیت به تنهایی کافی نیست بلکه عمل به تقوا، نوعی گرایش بین عمل و بینش در جریان تقوا اثر می‌گذارد که باعث می شود ایمان از حالت شک به ایمان یقینی تبدیل شود.

 

 

 

کد خبر 1219728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha