اغتشاشات اخیر با حمایت دشمنان نظام بود

حجت الاسلام قریشی گفت: اغتشاشات اخیر بی شک با حمایت دشمنان نظام با هدف خدشه دار کردن امنیت و آسایش جامعه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز (۸ مهر) در خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد:  اغتشاشات اخیر بی شک با حمایت دشمنان نظام با هدف خدشه دار کردن امنیت و آسایش جامعه بود.

 

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی رحمت خداوند را بی‌حد و حصر عنوان کرد و اظهار داشت: متقیان همواره مورد توجه قرار گیرندگان الطاف الهی هستند و تقوا باید در زندگی ما محور قرار گیرد و هرکس عمل، کردار و رفتار خود را بر اساس تقوا و خداترسی انجام دهد اهل بهشت خواهد بود و کسانی که بی‌مبالاتی کرده و ترس از خدا در دل نداشته باشند از خسران‌یافتگان خواهند بود.  

 

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در جامعه و کشانده شدن اعتراضات به سمت اغتشاش و ناآرامی، گفت: عموم مردم در جامعه حق اعتراض دارند و بر اساس سنت «امر به معروف و نهی از منکر» موظف به تذکر کم‌کاری و اشتباهات مسئولان و عموم جامعه هستند.

 

وی ادامه داد: شهروندان حق دارند نظر خود را بیان و یا اعتراض کنند، چرا که اساس دین اسلام نقد و بیان عقیده، امر به معروف و نهی از منکر است، اما نباید به بهانه بیان نظر و نقد اغتشاش کرد و امنیت جامعه را برهم زد. 

 

امام جمعه ارومیه بر لزوم برخورد باشایعه پراکنان و برهم زنندگان امنیت تاکید کرد و افزود: قوه قضاییه و مسئولان با فتنه گران و اغتشاشگران باید برخورد جدی کند تا دیگر جرات تکرار چنین اقداماتی را نداشته باشند. 

 

وی آتش زدن قرآن، حمله به بانک، آمبولانس و بیمارستان را قبیح دانست و گفت: بی شک دشمنان، منافقان و ضد انقلاب از اغتشاشات حمایت می کنند اما مردم ما بصیرت دارند و فتنه را سریعا تشخیص می دهند و این باعث افتخار است که ۴۳ سال در برابر دشمنان ایستاده اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: نقش هنرمندان و ورزشکاران در هدایت و گسترش ناآرامی‌ها را غیرقابل کتمان است این افراد در ناآرامی‌ها نقش کمی نداشتند، باید برخورد قانونی و جدی با آن‌ها هم انجام شود تا درس عبرتی برای دیگر افرادی باشند که با بیت‌المال و دارایی‌های نظام به مقام رسیده‌اند و اکنون خیال خیانت دارند.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۹ مهرماه و روز سالمند، احترام به بزرگترها را از آداب زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: سالمندی بخشی از روند و چرخه زندگی بشر است که اجتناب ناپذیر است، لذا برما مسلمین فرض است به بزرگترا به خصوص پدرو مادر احترام بگذاریم و سالمندان را عزیز بداریم. 

 

وی تصریح کرد: گسترش خانه سالمندان و استقبال فرزندان از این مکان برای سپردن والدین خود به این فضا بجای احترام و نگهداری از والدین خود شایسته جامعه اسلامی نیست؛ خانه سالمندان ویژه کسانی است که امکان نگهداری در منزل برایشان فراهم نیست نه برای والدینی که پا به سن می گذارند.

 

 

 

 

کد خبر 1219746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha