قانون حجاب را نمی توان با حرف دشمنان و اغتشاش نادیده گرفت

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه مسئله حجاب را نمی توان با حرف دشمنان و ایجاد اغتشاش نادیده گرفت، گفت: حجاب دستور و قانون اجتماعی اسلام و کشور است که شیوه های اعتقادی خود را دارد و با این گونه رفتارها قانون و حکم آن تغییر نمی کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام « سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (جمعه، ۸ مهر) در خطبه های نماز در مصلی این شهر با آرزوی قبولی عزاداری اهل بیت(ع) و تقدیر از دستگاه های دولتی و غیردولتی برای برگزاری این مراسمات مذهبی، سالروز گرامیداشت روز آتش نشانی را تبریک گفت و از مسئولان شهرستان برای اقدامات انجام شده در برابر حوادث و شرارت های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی طی روزهای گذشته تقدیر کرد.


امام جمعه انزلی گفت: مسئولان در  اتفاقات اخیر مدیریت خوبی از خود نشان دادند البته نقاط آسیبی هم به چشم می خورد که می بایست در آینده برطرف شود. اما این حوادث با حضور گسترده مردم و تلاش مجموعه های امنیتی و اطلاعاتی و نیروهای مختلف کنترل شد و توطئه دشمن با حضور گسترده مردم در سراسر کشور در شهرها و استان‌های مختلف در این مرحله ناکام ماند.


وی در خصوص این اغتشاشات به چند نکته اشاره کرد و افزود: یکی از نکات مورد توجه در این نوع رفتارهای دشمنان که در جامعه به آشوب، اغتشاش و تخریب اموال عمومی منجر می‌شود، غیظ و خشمی است که دشمنان نسبت به موقعیت نظام اسلامی در عرصه های مختلف داشته و دارند.


شمس‌الدین با اشاره به جمله معروف ماشین دودی شهید مطهری گفت: امروزه دنیای استکبار رفتارش با نظام اسلامی همان منطق ماشین دودی است چون می بینند نظام اسلامی علیرغم همه فشارهای دشمنان مسیر خودش را بدون توجه به غرب و برجام پیش می برد و موفقیت های خوبی هم کسب کرده لذا می خواهند به نظام ضربه‌ بزنند. شما باید آگاه، صبور و با تقوا بوده و در برابر توطئه های دشمنان عمل و رفتار درستی داشته باشید. 


حجت الاسلام شمس الدین یاد آور شد: ما در سالهای مختلف از سال های ۷۸ ،۸۸، ۹۶ و ۹۸ اغتشاشات و آشوب هایی را شاهد بودیم که موجبات نگرانی عده ای را فراهم کرد، اتفاقاً جای نگرانی ندارد این از نقاط قوت نظام اسلامی است آنها شاهد حرکات پرشتابی نظام‌ اسلامی هستند و می دانند که اگر ۱۰ سال صبر کنند تا بخواهند اغتشاشی ایجاد کنند اوضاع از دستشان خارج می شود.


حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: آنچه در پس این اغتشاشات و رفتارهای هنجارشکنانه هست درس عبرتی است که باید بگیریم، آن نقطه تردیدی که دشمن دارد علیه ما استفاده می کند باید شناسایی شود به شرط آنکه درست با آن مواجه شویم و تدبیر و چاره اندیشی کنیم.


امام جمعه انزلی اظهار داشت : باید از تهدیدها فرصت بسازیم اینکه جایی نقص و التهابی باشد و دشمن روی آن انگشت گذاشته باشد این باید برای ما مورد توجه قرار گیرد که بلاخره آسیبی بوده که دشمن به آن توجه داشته و بخشی از جامعه به وسیله آن تحریک شده است.

 

وی اضافه کرد: باید تبعات آن را ببینیم کجاست لذا در عین حال که این آشوب ها و اغتشاشات خسارت برای کشور و اموال عمومی و برای مردم دارد نظام اسلامی باید از این ها فرصت بسازد.


وی با بیان این مسئله حجاب مسئله ای نیست که بشود با حرف دشمنان و ایجاد اغتشاش، قانون آن را نادیده گرفت اذعان کرد: این دستور و قانون اجتماعی اسلام و کشور است که شیوه های اعتقادی خود را نیز دارد اینطور نیست که با این گونه رفتارها بخواهند قانون و حکمی را تغییر بدهند بلکه به جهاد تبیین نیاز است. 


امام جمعه انزلی افزود: نکته دیگری که باید در این اغتشاشات مورد توجه باشد آسیب‌شناسی و حل درست و شناسایی و ارائه و عمل کردن به آن است، نباید جناحی، حقوقی و سیاسی به این مسائل نگاه کرد و به آن بی توجهی کرده و سبت به اصل مسئله تدافعی عمل کرد.

 

وی بیان کرد: در این حوادث شاهد بودیم خواص و نخبگان جامعه باز هم عده ای عقب ماندند و عده ای رفوزه شدند و این برای جامعه اسلامی بد است که عامه اش در میدان هستند و خواص جامعه نیستند و وقتی که آب از آسیاب می‌افتد اطلاعیه و بیانیه صادر می کنند.


 
شمس الدین خواستار پخش اعترافات افراد دستگیر شده سازمان یافته شد و گفت: مردم باید بفهمند که اینها چه کسانی هستند. نظام اسلامی با منافقین، اسرائیلی ها، صهیونیست ها و انگلیسی ها برخورد کرده ولو اینکه شناسنامه اش ایرانی و کرد باشد. اینها به صراحت می گویند به ما پول و سلاح دادند تا این کارها را انجام دهیم لذا باید مجازات قاطع شوند. 


وی خطاب به مدیران و مسئولان دستگاه‌ها اظهار داشت : دشمن بدنبال یافتن یک نقطه ضعف است تا آن را تبدیل به اغتشاش و آشوب برای دستیابی به اهدافشان کند. شما موظف هستید نقاط ضعف را شناسایی و رفع کنید.

 

امتم جمعه انزلی خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار داریم آنچه با قوت مردم و زندگی روز مره مردم سر و کار دارد در این وضعیت موجود رفع کنند.

کد خبر 1219767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha