کتاب «سفارش از دل» در هشترود رونمایی شد

آئین رونمایی از مجموعه شعر پایداری با عنوان « سفارش از دل » اثر شاعر جوان محمد شکری فرد با حضور معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذبرایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حسن گلی،‌ معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جریان سفر به شهرستان هشترود با حضور در آئین رونمایی از مجموعه شعر پایداری با عنوان « سفارش از دل » اثر شاعر جوان محمد شکری فرد اظهار داشت: دوران دفاع مقدس؛ سال‌هایی سرشار از غرور و حماسه برای ملت ایران بوده است.

وی به مقایسه عملکرد ایران در هشت سال جنگ تحمیلی صدام، با جنگ های ایران و روس و ایران و امپراطوری عثمانی پرداخت و با ذکر واقعیت های تلخی از آن جنگها، خاطرنشان کرد:‌ دوران دفاع مقدس سند افتخار، مایه مباهات و غرور ملی است که بایستی به نسل نوجوان و جوان منتقل شود.

گلی با اشاره به حوادث اخیر در برخی شهرهای کشور، گفت:‌ دشمنان انقلاب بعد از مشاهده موج بین المللی سرود «سلام فرمانده » و حضور پرشور و وفادارانه دهه هشتادی ها و نودی ها نسبت به انقلاب و اسلام، تلاش کردند؛ با سوء استفاده از احساسات و هیجان تعدادی از نوجوانان و جوانان؛ اهداف شوم پشت پرده خود را عملیاتی کنند.

وی با تأکید بر هوشمندی بیش از پیش خانواده ها و دستگاه های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش در صیانت از نوجوانان و جوانان بعنوان سرمایه های ارزشمند کشور افزود:‌ بهترین و ماندگارترین شیوه برای انجام این رسالت بهره مندی از قالب های مختلف هنری مانند شعر است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل همچنین در جریان بازید از پروژه در حال ساخت مجتمع فرهنگی هشترود که با همراهی معاون فرماندار انجام شد،‌ ضمن گفتگوی تلفنی با معاون محترم توسعه مدیریت و منابع اداره در جریان آخرین وضعیت اعتبارات در نظر گرفته  شده برای این پروژه قرار گرفت و بر ضرورت تخصیص حداکثری اعتبار مصوب تاکید کرد. وی همچنین در دیدار بل فرماندار هشترود  بر ضرورت هم افزایی جهت تکمیل این پروژه فرهنگی تأکید کرد.

گلی همچنین در جمع صمیمی تعدادی از اصحاب فرهنگ، ‌هنر و رسانه این شهر پای صحبت ایشان نشست. کمبود امکانات، نبود سالن اختصاصی برای هنرهای آموزشی،‌ موسیقی و دیگر رشته ها،‌ عدم تشکیل انجمن های تخصصی در برخی حوزه های فرهنگی و هنری، عدم برگزاری جشنواره های معتبر در شهرستان، ‌نبود سینما،‌ کمبود اعتبارات و امکانات بخش فرهنگ و هنر،‌ عدم حمایت کافی به منظور برگزاری نمایشگاه و انتشار کتاب از جمله مشکلات طرح شده از سوی فعالان فرهنگی این شهر بود.

نبود مکان اختصاصی برای فعالیتهای فرهنگی،‌ هنری و ادبی بانوان،‌ نبود مکان اختصاصی مناسب برای انجمن ادبی شعر شهرستان، ‌بالا بودن حق بیمه خبرنگاران،‌ مشکلات اختصاصی حوزه رسانه و عدم تجهیز مناسب تنها سالن فرهنگی شهر از جمله دیگر مشکلات و مطالبی بود که فعالان فرهنگی، ‌هنری و رسانه ای هشترود با معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل در میان گذاشتند.

گلی در این دیدار صمیمانه با تشکر از زحمات رئیس اداره فرهنگ و ارشاد هشترود، ‌ اظهار داشت:‌ حل کامل این مشکلات نیازمند هم افزایی نهادها و مسئولین شهرستان مخصوصا فرمانداری، ‌شهرداری،‌ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی و البته خیران حوزه فرهنگ و هنر است.

کد خبر 1219809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha