تولید ۲ هزار تن ماهی در طرح های پرورش ماهی در قفس استان ایلام

مدیرکل امور شیلات استان ایلام گفت: در حال حاضر تولید ۲ هزار تن ماهی در طرح های پرورش ماهی در قفس استان ایلام عملیاتی شده است.

«رضا سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هم اکنون نگران کننده بوده بحث خشکسالی است، با توجه به اینکه چندسالی است بارندگی در سطح استان کاهش پیدا کرده بر روی منابع آبی ما تاثیر داشته، اکثر مزارع پرورش ماهی در استانبا کمبود آب مواجه هستند.

 

وی گفت: راهکاری که در این راستا برای طرح های پرورش ماهی ارائه شده بحث مکانیزاسیون است یعنی طرح های پرورش ماهی بتوانند از آب برگشتی استفاده کنند و اکسیژن آب را بالا ببرند که به تولید آنها ضربه نزند.

 

مدیرکل امور شیلات ایلام افزود: برای بحث مکانیزاسیون وزارتخانه ردیف اعتباری در نظر گرفته که تسهیلات بانکی با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت ۵ تا ۶ ساله به متقاضیان ارائه می شود.

 

وی گفت: در بحث قیمت خوراک آبزیان نیز هم اکنون دولت تسهیلات ارزان قیمتی برای خرید خوراک در اختیار تولیدکننده قرار داده است.

 

سلیمانی ابراز کرد: این تسهیلات تحت عنوان شیلات کارت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با بهره ۱۰ درصد است که صاحیان طرح های پرورش ماهی می توانند خوراک خرید کنند.

 

وی گفت: در حال حاضر تولید ۲ هزار تن ماهی در طرح های پرورش ماهی در قفس در پشت سد سیمره عملیاتی شده است.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه ۲۱ طرح پرورش ماهی در ظرفیت های مختلف از جمله ۴۰، ۱۰۰ و یک هزار تنی هم اکنون عملیاتی شده و مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: تولیدات این طرح ها روانه بازار شده است.

 

 

 

کد خبر 1219822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha