کتاب« دلواژه های زلزله ۶۹» به قلم علی حیدری رونمایی شد

کتاب «دلواژه های زلزله ۶۹» به قلم علی حیدری امروز با حضور جمعی از فرهیختگان و نویسندگان در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی آب بر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، در آئین رونمایی از کتاب «دلواژ های زلزله 69» انبارلو، فرماندار طارم با اشاره به تأثیر کتاب و کتاب خوانی در رشد و تربیت فرهنگی و اخلاقی انسان ها گفت: نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه و پیشرفت جوامع نقشی انکارناپذیر است زیرا  نمی توان توسعه و رشد را بدون در نظر گرفتن میزان سرانه مطالعه مورد بررسی قرار داد به همین خاطر، کتاب و کتابخوانی از مقوله های مهم و قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه، بسیار ضروری است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم نیز در سخنانی اظهار کرد: این کتاب از آثار نویسندگان شهرستان طارم است که روایتگر خاطراتی از زلزله 7.3 ریشتری خرداد  سال69 است که در شهرستان طارم خسارات فراوانی را به همراه داشت .

 

شعبانی اظهار داشت: هر اتفاق خوشایند و یا ناگوار و دلخراش وقتی در قالب کتاب درمی‌آید و مکتوب می‌شود برای آیندگان به یادگار می‌ماند و هدف از تشویق نویسندگان برای نگارش این کتاب‌ها نیز همین بوده است.

 

برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس با موضوع دفاع مقدس در طارم

همچنین به منظور آشنایی مردم با شجاعت و ایثارگری های رزمندگان این دوران و گرامیداشت سالهای خون و قیام ، 100 عنوان کتاب و 70 قطعه عکس از رزمندگان در معرض دید علاقمندان قرار گرفت .

 

هدف از برگزاری این نمایشگاه، تقویت ارزش های اسلامی و معنوی و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت اعلام شده است. رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و با الهام از پیام عاشورا و سیره عملی و اعتقادی اهل بیت (ع) و پذیرش الگوی صحیح ولایت مداری و دفاع از ارزشهای معنوی و اعتقادی ، اسوه و نمونه شدند و آرامش و امنیتی منحصر به فرد برای این خطه به یادگار گذاشتند.

 

این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم و علاقمندان دایر می باشد .شهرستان طارم در سال های قیام و مقاومت 8 ساله ، 134 شهید گرانقدر به انقلاب اسلامی تقدیم نموده است.

کد خبر 1219840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha