مقبولیت و محبوبیت از ویژگی های امام جماعت مسجد است

حجت الاسلام حسین محمدی گفت: باید حرمت ائمه جماعات مساجد حفظ شده و نسبت به آنها معرفت داشت و یکی از ویژگی های امام جماعت محبوبیت و مقبولیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب یکشنبه (۱۰ مهر) مراسم معارفه امام جماعت مسجد «امام علی (ع)» شهر جیرفت با حضور جمعی از مسئولین و نمازگزاران برگزار شد.

 
حجت الاسلام حسین محمدی در این مراسم، گفت: تاکید فراوانی بر خواندن دعای معرفت در عصر غیبت شده است زیرا معرفت اساس دین ما است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت افزود: بدون معرفت دینداری محقق نمی شود یعنی انسانی که می گوید دیندار است اما اگر معرفت نداشته باشد نمی تواند ادعای دینداری کند.
 
وی آغاز دینداری و معرفت را توحید دانست و خاطرنشان کرد: در گام نخست ما باید بنده خدا باشیم یعنی باید شناخت و معرفت خود را نسبت به خداوند افزایش دهیم چون همه چیز در عالم امکان وابسته به پروردگار عالم است.
 
حجت الاسلام محمدی ادامه داد: طبق آموزه های دینی در گام دوم باید نسبت به آنهایی که مثل الله هستند معرفت مان را افزایش دهیم یعنی معرفتمان را نسبت به پیغمبر (ص)، اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) افزایش دهیم.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت اظهار کرد: در عصر غیبت ولی فقیه نائب امام زمان (عج) است و امام جماعت مساجد در واقع نماینده ای از نمایندگان امام عصر (عج) که از سوی ولی فقیه منصوب می شوند.
 
وی در خاتمه با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ائمه جماعات مساجد و  معرفت نسبت به آن، تصریح کرد: یکی از ویژگی های امام جماعت محبوبیت و مقبولیت است.
 
گفتنی است؛ در این مراسم حجت الاسلام مهدی منصفی به عنوان امام جماعت مسجد امام علی (ع) معرفی شد.
کد خبر 1219854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha