فعالیت ۲۰ هزار روحانی طرح امین در مدارس کشور/ ایجاد مدارس غیر دولتی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار است

حجت الاسلام نیکزاد از فعالیت ۲۰ هزار روحانی طرح امین در مدارس کشور خبر داد و گفت: تعیین و تکلیف طلاب طرح امین در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد امروز (۹مهر) در نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان مازندران که در سالن همایش اهل بیت علیهم السلام ساری برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون بخش آموزش و به‌روزرسانی آموزش روحانیون از مهمترین دغدغه‌های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است که با پیگیری‌های مدیریت محترم حوزه‌های علمیه کشور، برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های به‌روز به روحانیون در دست اجرا است.

 

 مشاور وزیر آموزش و پرورش هدف از اجرای طرح امین در مدارس را کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز در مدارس برشمرد و گفت: وضعیت آموزش و پرورش اکنون در شان نظام نیست

 

.وی با بیان اینکه اگر می گوییم علم باید علم دینی باشد باید به تقویت همکاری های حوزه های علمیه با آموزش و پرورش کمک کنیم،  افزود: اگر حوزه و روحانیت درون حجره ها بنشیند نمی توان انتظار تربیت دینی دانش آموزان را داشت.

 

حجت الاسلام نیکزاد با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله برای تحقق همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش،  ادامه داد: در عرصه های مختلف آموزشی، تربیتی،  تبلیغی و ... برنامه تدوین شده است و بزودی به استان ها ابلاغ می شود.

 

 وی به اثرگذاری طرح امین در مدارس کشور اشاره کرد و افزود: بالای ۷۰درصد رضایت از اجرای این طرح در کشور وجود دارد. تعیین و تکلیف طلاب طرح امین در دستور کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه از حیث صیانتی طلاب طرح امین مصاحبه و بررسی می شوند، یادآورشد: ۲۰هزار روحانی در مدارس کشور مجری طرح امین هستند.

 

وی با بیان اینکه ۲۲۰ساعت آموزش مجازی، حضوری، خودخوان و کارگاهی برای مجریان طرح امین دیده شده است،  گفت: بزرگترین شبکه انسانی از حیث دانش آموز  و معلم را در دستگاه تعلیم و تربیت داریم و باید این ظرفیت را دریابیم. بحث همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید به صورت جدی دنبال شود.

 

 حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه ایجاد مدارس غیر دولتی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار است،  افزود: آینده تشیع در دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور است باید تربیت دینی این نسل مورد توجه باشد.

کد خبر 1219871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha