۳۸ شرکت دانش‌بنیان در بقاع و موقوفات استان سمنان مستقرهستند

حجت‌الاسلام‌ تدینی از استقرار ۳۸ شرکت دانش‌بنیان در بقاع و موقوفات استان سمنان خبر داد و گفت: هدف ما ایجاد اشتغال و حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های اشتغال محور است.

حجت‌الاسلام‌» اسماعیل تدینی» درگفتگوبا خبرنگارخبرگزاری شبستان درسمنان؛ با بیان اینکه جایگاه علم و فعالیت‌های اثرگذار مانند کارآفرینی، تولید و دانش‌بنیان بسیار ارزشمند و بالا است گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از طرح‌ها و پروژه‌ها در این حوزه حمایت خواهد کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به وجود پنج هزار و ۷۳۴ موقوفه شامل چهار هزار و ۸۵۲ موقوفه متصرفی، ۸۷۸ موقوفه غیر متصرفی و چهار موقوفه اشتراک التولیه دراستان سمنان اظهارداشت: این موقوفات شامل ۱۷ هزار و ۴۳۳ رقبه است که تعداد ۱۴ هزار و ۳۱۸ رقبه منفعتی و ۲ هزار و ۸۵۵ رقبه انتفاعی است.

 

وی تصریح کرد: رقبات موقوفات استان سمنان شامل منازل ویلایی یا آپارتمان مسکونی یا خدماتی، واحدهای تجاری، زمین کشاورزی، باغ و آب با کاربری مسکونی، تجاری، کشاورزی، اداری، اقامتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی، آموزشی، نظامی و صنعتی است.

 

حجت‌الاسلام‌ تدینی  بیان کرد: در یک سال گذشته ۲۵ موقوفه جدید شامل منزل مسکونی، زمین، واحد تجاری و آب و در مجموع به ارزش بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال و با نیت‌های متنوعی از جمله همین نیاز مستمندان، کمک به فقرا و مساکین، اطعام نیازمندان، تعزیه داری سیدالشهدا (ع) عزاداری چهارده معصوم، برنامه‌های قرآنی، توسعه امامزادگان و ایجاد واحدهای اقامتی به موقوفات استان سمنان اضافه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود:در دو سال گذشته از محل موقوفات مرتبط و با مشارکت بقاع متبرکه، یک هزار و ۲۸ بسته معیشتی و برای کمک به اقشار نیازمند جامعه و همچنین بیش از یک هزار و ۵۰۰ پک لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت تهیه و بین جامعه هدف توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه در استان سمنان تعداد ۱۶۵ مکان مذهبی شامل امامزاده، بقعه پیامبر، قدمگاه و مکان متبرکه وجود دارد که توسط هیئت امنا اداره می‌شوند  اضافه کرد: در حال حاضر ۳۳۱ نفر به عنوان هیئت امنا و ۴۴ نفر خادم ثابت و ۶ نفر خادم فصلی و بالغ بر ۴۰۰ خادم افتخاری در این اماکن در حال خدمت رسانی به زائران و مجاوران این اماکن متبرکه هستند.

 

حجت‌الاسلام‌ تدینی از استقرار ۳۸ شرکت دانش‌بنیان در بقاع و موقوفات استان سمنان خبر داد و گفت: هدف ما ایجاد اشتغال و حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های اشتغال محور است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان مهمترین طرح‌های مشترک کار آفرینی و اشتغال محور را، احیا بناهای تاریخی شامل کاروانسراها، آب انبارها، حمام‌ها و… برشمردوافزود: با همکاری میراث فرهنگی در راستای تهیه طرح‌های مرمت و احیا با مشارکت خود سرمایه گذاران بخش خصوص بوده که ۶ مورد از این بناها با مشارکت بخش خصوصی در قالب قراردادهای BOT اخذ مجوز و یا واگذار شده است.

 

به گفته وی در یک مورد از کاروانسراهای استان سمنان پس از بهره برداری برای ۸نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.

 

حجت‌الاسلام‌ تدینی یکی دیگر از طرح‌ها را کارگاه‌ها و گلخانه‌های کوچک زود بازده عنوان کردوافزود: در کنار تولید محصولات گلخانه‌ای و یا کار گاهی در هر بخش ۶ نفر مشغول به کار شده‌اند که از مهمترین این طرح‌ها طرح پرورش قارچ دکمه گلخانه گل‌های آپارتمانی و کارگاه شیرینی‌پزی و نان سنتی را می‌توان نام برد.

 

وی اظهارامیدواری کرد: با تداوم واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی ضمن ایجاد شور و انگیزه در مردم به برای مشارکت در موقوفات شاهد توأمان تولید و اشتغال باشیم.

کد خبر 1219891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha