روحانیون طرح امین در مدارس به تقویت امر اقامه نماز توجه جدی داشته باشند

حجت الاسلام مشایخ گفت:حضور روحانیون طرح محمد امین در مدارس باعث تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به شرکت در نماز جماعت و رفع شبهات دینی آن‌ها شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  حجت الاسلام و المسلمین محمود مشایخ امروز( ۹مهر) در نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان مازندران که در سالن همایش اهل بیت علیهم السلام ساری برگزار شد، با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب تعدادی روحانی در مدارس شهرستان ها بودند حتی کتاب های دینی درسی را امثال شهیدان بهشتی باهنر تدوین کردند، اظهار کرد: مدرسه عالی تربیتی د رابطه با جذب طلاب به مدارس و دیگری مدرسه عالی قضایی برای جذب طلاب در دستگاه قضا خروجی فعالیت این شهدای روحانی فعال در حوزه تعلیم و تربیت است.

 

امام جمعه نوشهر  به تاسیس امورتربیتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردو افزود: این بخش هم عمر زیادی نداشت و دیگر روحانی بعد انقلاب در آموزش و پرورش جذب نشد که غفلت بزرگی بود.

 

وی به اجرای طرح امین در مدارس اشاره کرد و گفت: جذب طلاب طرح محمد امین جای خرسندی دارد فعل حضور طلاب در دستگاه تعلیم و تربیت برای آموزش و پرورش دانش آموزان باشد.

 

حجت الاسلام مشایخ با بیان اینکه هرچه روحانیون بیشتر جذب آموزش و پرورش شوند خروجی بهتری را از این نهاد شاهد خواهیم بود،  ادامه داد: باید طلبه طرح امین در مدرسه جایگاه داشته باشد تا اثرگذاری این طرح را شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه باید ساز و کاری تدبیر شود که طلبه طرح امین هم درس بدهد هم به تربیت دینی دانش آموزان بپردازد.

 

حجت الاسلام مشایخ با ابراز گلایه مندی از اختلاط کلاس های ششم ابتدایی در برخی مدارس استان گفت: کادر آموزشی مدارس باید در مدرسه دخترانه از خواهران و در مدرسه پسرانه از برادران باشند.

 

وی با بیان اینکه معلمانی که افکار انقلابی ندارند نمی توان انتظار داشت که تربیت دینی درستی در آموزش و پرورش شاهد باشیم، افزود: معلم باید تذهیب داشته باشد. باید آموزش دینی و سیاسی برای معلمان ارائه شود.

 

حجت الاسلام مشایخ به مشکلات تربیتی در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و خواستار نظارت بر روند آموزش در دانشگاه فرهنگیان شد‌.

 

وی با بیان اینکه اقامه نماز در مدارس باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت:حضور روحانیون طرح محمد امین در مدارس باعث تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به شرکت در نماز جماعت و رفع شبهات دینی آن‌ها شود.

 

کد خبر 1219914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha