۱۲ هزار سالمند خراسان جنوبی تحت پوشش بهزیستی

شرفی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار و ۲۵ نفر از جمعیت خراسان جنوبی را سالمندان تشکیل می دهند،گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۵۰ نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی هستند.

حسن شرفی در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد سالمند خراسان جنوبی از نظر جمعیت ۹.۷۶ درصد است که رتبه ۱۱ کشوری از نظر سالمندی را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: براساس سرشماری سال 1395، کل جمعیت استان ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفر است که از این تعداد ۷۵ هزار و ۲۵ نفر سالمند هستند و ۱۲ هزار و ۷۵۰ نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

 

وی ادامه داد: در بهزیستی به سالمندان تحت پوشش در مراکز روزانه و شبانه روزی، ویزیت در منزل، حق پرستاری خانواده محور، مستمری بگیران سالمند و بنیادهای فرزانگان( عموم سالمندان) خدمات ارائه می شود.

 

شرفی با بیان اینکه پنج مرکز روزانه در خراسان جنوبی فعالیت دارد، افزود: این مراکز به ۱۱۲ نفر از سالمندان خراسان جنوبی خدمات آموزشی، توانبخشی، رفاهی، هنری و ... ارائه می دهند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در هفت مرکز شبانه روزی ۱۷۰ سالمندان نگهداری می شوند و این مراکز در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس، قاین و بشرویه فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه خدمات پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی به سه هزار  سالمند در سال جاری اهدا می  شود، گفت: عناوین دوره های آموزشی شامل پوکی استخوان، آرتروز، پیشگیری از بیماری های دیابت، پیشگیری از بیماری های قلبی و سقوط است.                                                                                                                                                 

 

 

 

کد خبر 1219929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha