خط پروازی شیراز – نجف بیش از ۲ هزار نفر را به اربعین اعزام کرده است

علوی اردکانی گفت: افتتاح مجدد خط پروازی شیراز - نجف که تاکنون ۲۱ پرواز انجام شده و ۲ هزار و ۷۷ نفر به اربعین اعزام شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مجتبی علوی اردکانی، امروز شنبه (10 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: استانداری فارس اولین استان است که امور زائرین و گردشگری را به معاونت زیارتی استانداری اضافه کرده است.

مدیر گردشگری معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس اضافه کرد: تشکیل شورای عالی زیارت استان از جمله فعالیت ها بود و شورای عالی گردشگری و شورای عالی گردشگری سلامت فعال شد.

وی با اشاره به اینکه تهیه تقویم گردشگری استان فارس، رفع موانع گردشگری فارس و ایجاد قرارگاه موانع گردشگری از دیگر فعالیت ها بود، اظهار کرد: افتتاح مجدد خط پروازی شیراز - نجف که تاکنون 21 پرواز انجام شده و 2 هزار و 77 نفر به اربعین اعزام شده اند.

علوی اردکانی با یادآوری این مطلب پیگیری اعزام زائران اربعین حسینی جنوب کشور توسط فارس به صورت پایلوت از دیگر فعالیت ها بود و از فرودگاه های شیراز و لامرد به اربعین اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه اعزام 9 کاروان از حج تمتع استان فارس و تشکیل ستاد خدمات سفر استان فارس از دیگر فعالیت ها بود، اضافه کرد: تشکیل کمیته های مختلف زائران اربعین حسینی، تشکیل ستاد اعیاد و مناسبت ها مانند دهه کرامت و تشکیل پنجره واحد گردشگری از دیگر فعالیت ها بود.

علوی اردکانی با اشاره به اینکه امسال در نوروز 2 میلیون و 500 نفر مهمان داشتیم، اضافه کرد: 70 پرونده پیگیری شد و یک هزار و 200 نفر اشتغال زایی شده اند و افتتاح 2 باب موزه با سرمایه گذاری 65 میلیارد تومان را در دستور کار قرار داده ایم.

وی، بیشترین افتخار را نوکری زائران حضرت سیدالشهدا (ع) دانست و یادآور شد: اولین جلسه ستاد اربعین هشت ماه پیش تشکبل شد و که 17 کمیته مختلف دارد و هرکدام چند زیرمجموعه دارد و هفت جلسه اصلی اربعین برگزار شد و یک هزار نفر ساعت جلسه برگزار شد.

علوی اردکانی با اشاره به اینکه 202 هزار و 484 نفر از زائران اربعین در سامانه «سماح» ثبت نام کرده بودند که برخی هم ثبت نام نکرده بودند، اضافه کرد: یک هزار و 357 سفر از طریق مرز شلمچه اعزام و 2 هزار نفر هم به مرز مهران منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه 400 دستگاه اتوبوس هم برای برگرداندن زائران استفاده شد، افزود: در هر شبانه روز 147 هزار و 900 پرس صبحانه و بیش از 224 هزار ناهار و بیش از 224 پرس شام و میان وعده هم توزیع شد.

وی پیرامون تعیین و تکلیف پروژه های شهر سلامت شیراز با زمانبدی دقیق هم گفت: ایجاد و طراحی فرم های رضایت مندی و نیازمندی برای گردشگران خارجی توسط اداره کل فرودگاه، تدوین منشور حقوقی برای بیماران خارجی که در استان فارس خدمات درمانی می گیرند، تشکیل کمیته مردمی توسط دانشگاه علوم پزشکی جهت بررسی پرونده بیماران خارجی و رایزنی برای استقرار نماینده استان فارس در 2 کشور عمان و عراق برای امور مربوط به گردشگری سلامت از جمله برنامه های این پروژه است.

علوی اردکانی با اشاره به اینکه صدور کارت معتبر برای مترجمان، لیدرها و تسهیلگران گردشگری سلامت انجام می شود، اضافه کرد: تشکیل انجمن حرفه ای گردشگری سلامت که بعد از بررسی کمیته مربوطه مصوب شد که در استان فارس این کمیته به زودی تشکیل شود.

کد خبر 1219939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha