قرآن کریم پاسخگوی همه نیازمندی های بشر است

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه حرکت انقلابی ملت ایران مورد عنایت خدا و امام زمان( عج) است گفت: قرآن کریم، پاسخگوی همه نیازمندی های بشر در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، جسمی و روحی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام «ستار علیزاده» در مراسم محفل انس با قرآن کریم با حضور استاد حامد شاکرنژاد که در آستان سید جعفر آقا صومعه سرا برگزار شد گفت: قرآن کریم از بزرگترین هدیه های خداوند کریم به بشریت محسوب می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه قرآن کریم مایه رهایی و آرامش و نجات بشریت است اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما توانسته به برکت قران کریم نام و نشان خوبی و جایگاه برجسته ای در دنیای امروز پیدا کند.

 

وی قرآن کریم را منشور انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب و حرکت انقلابی ملت ایران مورد عنایت خدا و امام زمان( عجل الله) است.

 

علیزاده تاکید کرد: اراده الهی بر این قرار گفته که از انقلاب حمایت شود و دشمن تاکنون این موضوع را نفهمیده است.

 

وی اظهار کرد: اگر از دستورات قرآن کریم در زندگی به خوبی بهره برده شود، انسان هم به سعادت دنیوی و هم به سعادت اخروی خواهد رسید.

 

مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه گیلان میزان بهره مندی انسان از این آثار را وابسته به سطح و كیفیت انس با قرآن دانست و اظهار کرد: انس با قرآن مراتبی دارد و هر شخصی به میزان معرفت خود می تواند از معارف قرآن کریم بهره برداری کند.

 

وی با بیان اینکه انس با قرآن کریم انسان را از آسیب ها حفظ می کند، افزود: رفع اضطراب و وحشت، تامین امنیت اخلاقی و روانی جامعه تنها بخشی از آثار انس با قرآن کریم است.

 

 علیزاده قرآن را دارای ظرفیت عظیم و برجسته دانست و اعلام کرد: قرآن کریم، پاسخگوی همه نیازمندی های بشر در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، جسمی و روحی است.

 

مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه گیلان با بیان اینکه قرآن وسیله هدایت برای همه آحاد جامعه است گفت: اگر بزرگترین نعمت وجودی را نعمت سعادت و هدایت بدانیم، قرآن كه به عنوان هدایتگر بشر نازل شده، بالاترین نعمت خواهد بود و حامل و عامل قرآن در دست دارنده بالاترین نعمت به شمار خواهد رفت.

 

گفتنی است، قرائت استاد حامد شاکر نژاد پایان بخش این مراسم معنوی بوده است. این قاری بین المللی قرآن کریم شب گذشته در مراسمی مشابه در مسجد طالبزاده نیز به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

کد خبر 1219982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha