بیانیه شماره دو شورای تامین سیستان و بلوچستان در پی اتفاقات روز جمعه

به دنبال حوادث روز گذشته جمعه ۸مهرماه در زاهدان شورای تامین استان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سیستان و بلوچستان، در این بیانیه آمده است:

به دنبال اقدامات تحریک آمیز گروهک‌های ضد انقلاب با هدف سوء استفاده از احساسات و هیجانات جوانان ظهر روز جمعه پس از برگزاری نماز جمعه اهل سنت در مسجد مکی زاهدان، تعدادی از عناصر افراطی و مسلح با نفوذ در بین نمازگزاران و تحریک به کلانتری مجاور محل برگزاری نماز، حمله و قصد تصرف آن را داشتند که ضمن مجروح شدن تعدادی از نیروهای انتظامی؛ برخی از مهاجمین کشته و زخمی و به علت ازدحام جمعیت و مجاورت پایگاه با مصلی متاسفانه تبادل آتش بین اغتشاشگران و ماموران انتظامی رخ داده و علاوه بر افراد مهاجم تعدادی از مردم نمازگزاران بی‌گناه مجروح و یا شهید شدند.

در پی بروز این حادثه عناصر اخلال‌گر و جمعی از ارازل و اوباش با طراحی قبلی و از پیش تعیین شده اقدام به تخریب و آتش زدن اموال عمومی و تعدادی از شعبه‌های بانک‌ها و ساختمان‌های اداری، انتظامی و خودروهای امدادی و شخصی کردند. 

در پی این اتفاقات متاسفانه سردار شهید سرتیپ دوم پاسدار سید حمیدرضا هاشمی معاون سازمان اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که در راستای تامین امنیت در مسجد مکی و کسبه محل و اماکن خدماتی در حال پاک‌سازی محل از ارازل اوباش و مخلان امنیت بود مورد هدف گلوله اغتشاشگران قرار گرفت و به درجه شهادت نائل شد. همچنین تعدادی از همرزمان وی مجروح شدند.

بدین وسیله به اطلاع مردم شریف استان می‌رساند نیروهای جان بر کف انتظامی و امنیتی برای تامین امنیت ملت بزرگ ایران از بذر جان و خون خود دریغ ندارند و استکبار جهانی و بدخواهان نظام اسلامی بدانند این قبیل اقدامات خللی در اراده و وحدت شیعه و سنی استان وارد نخواهد کرد.

بنابر اعلام قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در حادثه روز گذشته زاهدان علاوه بر سید حمیدرضا هاشمی معاون سازمان اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، سه نفر از نیروهای سپاه پاسداران به ترتیب محمد امین آذر شکر نیروی خرید خدمت، محمد امین عارفی بسیجی و سعید برهان زهی ریگی بسیجی اهل سنت به درجه شهادت نائل شدند.

کد خبر 1220001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha